فرماندار کوهدشت گفت: ۱۰ درصد کشاورزی در این شهرستان به‌صورت آبی و ۹۰ درصد کشاورزی در شهرستان کوهدشت به‌صورت دیم است، در حالی‌که میانگین کشوری ۴۵ درصد و میانگین استانی ۲۳ درصد است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ نورمحمد فردی بیرانوند در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان کوهدشت گفت: خبرنگاران با رعایت اصول در انتقال اخبار نسبت به معرفی شهرستان کوهدشت اهتمام لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در کنار انتقادات، خدمات انجام‌شده را نیز باید بیان کرد، افزود: در کوهدشت ۱۷۰ مورد گزیدگی گزارش شده که ۹۰ درصد آن‌ها ناشی از سگ‌های ولگرد است، در جلسه بهداشت شهرستان کوهدشت در خصوص لزوم اقدامات در جهت رفع این مسئله تذکر لازم داده شده‌است.

فرماندار کوهدشت با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های شهرستان کوهدشت برای توسعه این شهرستان استفاده شود، عنوان کرد: انتخابات دور گذشته کوهدشت با سلامت انتخاباتی برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه محور توسعه کوهدشت کشاورزی‌ست، عنوان کرد: فقط ۱۰ درصد کشاورزی در این شهرستان به‌صورت آبی و ۹۰ درصد کشاورزی در شهرستان کوهدشت به‌صورت دیم است، در حالی‌که میانگین کشوری ۴۵ درصد و میانگین استانی ۲۳ درصد است.

فردی بیرانوند با اشاره به نوسانات قیمت کالا در شهرستان کوهدشت گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان موظف شده‌است نسبت به نرخ‌گذاری اجناس در شهر کوهدشت اقدام کند و بازرسان نیز باید قیمت‌های تعیین‌شده را رسیدگی کنند.

فرماندار کوهدشت با تأکید بر کشف و ضبط ۱۷ تن برنج احتکارشده در کوهدشت عنوان کرد: لیست کالا‌هایی که وارد شهرستان کوهدشت می‌شود باید به اداره صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شود، ضمن اینکه اقلام موردنیاز مردم به اندازه کافی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به بحران آب در کوهدشت بیان کرد: در سال گذشته ۱۳ حلقه چاه در کوهدشت به‌دلیل افت آب‌های زیرزمینی از مدار خارج‌شده که به‌همین خاطر ۱۳ حلقه چاه جایگزین در مناطق مختلف نصب شد و میزان آبدهی کوهدشت به ۲۸۰ لیتر برثانیه رسید.

فردی بیرانوند با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵.۳ کیلومتر آسفالت در کوهدشت انجام شده، گفت: اقدامات بهسازی ۱۰ روستا در این شهرستان انجام‌شده و ۳۷ کیلومتر جاده کوهدشت، خرم‌آباد که مختص به شهرستان کوهدشت است، دوسوم پیشرفت فیزیکی داشته و اعتبارمابقی این پروژه ۱۰ میلیاردتومان است.

اختصاص ۲۵۰ تخت بیمارستانی به کوهدشت

فرماندار کوهدشت با اشاره به کلنگ‌زنی بیمارستان جدید کوهدشت خاطرنشان کرد: ۶۰ میلیاردتومان تسهیلات بانکی برای احداث این بیمارستان درنظر گرفته شده و در سال گذشته نیز از ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی در لرستان ۲۵۰ تخت به کوهدشت تخصیص داده شد.

وی با تأکید بر اینکه در سال گذشته مجتمع آبرسانی گل زرد برای آبرسانی ۷ روستا در شهرستان کوهدشت با اعتبار ۵.۶ میلیاردتومان افتتاح شد، افزود: از افتتاح این پروژه دسترسی ۶ هزار نفر به آب آشامیدنی فراهم شد و نیز با افتتاح پروژه آبرسانی وزکور، ۱۱ روستا در این شهرستان دارای آب شد.

انتهای پیام/‌د

۱۷ تن برنج احتکار شده در کوهدشت کشف شد

برچسب ها: استانداری ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.