مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک ۹۸ اقامتگاه بومگردی در این استان در حال ساخت است که تاپایان سالجاری به بهره برداری می‌رسند.

۹۸ اقامتگاه بومگردی در سیستان و بلوچستان در حال ساخت استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با راه اندازی این واحد‌های بومگردی تعداد این اقامتگاه‌ها از ۱۵ مورد کنونی به ۲۰۰ اقامتگاه افزایش می‌یابد.

وی آشنایی با آداب و رسوم هر منطقه، حفظ و گسترش مشاغل در روستاها، ایجاد کسب و کار جدید و فرصت‌های نو برای جوان تر‌ها و پایداری محیط زیست را از جمله مهمترین مزایای راه اندازی واحد‌های بوم گردی ذکر کرد.

جلالزایی تعداد مجتمع‌ها و کمپینگ‌های گردشگری سیستان و بلوچستان را ۱۴ مجتمع عنوان کرد و ادامه داد: با تکمیل ۲۴ مجتمع در حال ساخت بزودی تعداد این واحد‌ها به ۳۴ مجتمع افزایش می‌یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: همچنین ۲۰ دفتر خدمات مسافرتی در استان راه اندازی شده و با برنامه ریزی‌های انجام شده پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۰ دفتر دیگر به این دفاتر اضافه شود.

وی افزود: اگر بخواهیم از شرایط اقتصادی موجود خارج شویم باید همه دستگاه‌های اجرایی با هم افزایی و با جدیت قدم در توسعه گردشگری بردارند.

جلال زایی گفت: هم اینک ۱۳ هتل در سیستان و بلوچستان برای اقامت مسافران وجود دارد و هفت هتل دیگر در حال ساخت است.

وی تعداد مهمانپذیر و هتل آپارتمان‌های سیستان و بلوچستان را ۲۹ واحد عنوان کرد و افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۱ واحد دیگر راه اندازی شود.

مرز‌های طولانی زمینی و دریایی در کنار سد‌ها و رودخانه‌های متعدد، باغ‌های میوه‌های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی‌ها و جاذبه‌های گردشگری این استان است.

سفر به سیستان و بلوچستان از راه‌های هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان - زابل - زاهدان، کرمان - زاهدان، کرمان - ایرانشهر و جاسک - کنارک - چابهار امکان پذیر است.

انتهای پیام/ع

ساخت اقامتگاه های  بومگردی در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار