شرکت خوروسازی «دایملر» آلمان اعلام کرد با آغاز تحریم‌های ضدایرانی آمریکا، فعالیت‌های محدود خود در ایران را متوقف کرده است.

خودروسازی «دایملر» آلمان فعالیت خود را در ایران متوقف کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت خوروسازی «دایملر» آلمان امروز (سه شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد برنامه های خود را برای توسعه فعالیت‌هایش در ایران به دلیل آغاز روند اجرایی تحریم های ضدایرانی آمریکا متوقف کرده است.

در بیانیه این خودورسازی که برای رویترز فرستاده شده، آمده است: ما فعالیت های از پیش محدود خود در ایران را در راستای اجرای تحریم ها متوقف کرده‌ایم.

دایملر اوایل سال 2016 میلادی، با شرکت ایران خودرو برای سرمایه گذاری مشترک به منظور تولید و توزیع کامیون های مرسدس بنز در ایران به توافق رسید. این خودروسازی همچنین قصد گشایش یک دفتر نمایندگی در تهران را داشت. اما پس از آغاز اجرای نخستین مرحله از تحریم‌های ایران توسط واشنگتن، تصمیم به توقف فعالیت‌هایش در ایران گرفت.

در بیانیه دایملر آمده است در مقطع کنونی، هیچ یک از فعالیت های این خودروسازی (چه در زمینه ساخت و توزیع اتومبیل و چه در زمینه ساخت و توزیع کامیون) ادامه پیدا نخواهد کرد.

بیانیه دایملر می‌افزاید این خودروسازی با دقت تحولات سیاسی در ایران را تحت نظر خواهد داشت.

روزنامه آلمانی «اشتوتگارت زیتانگ» نخستین رسانه ای بود که در ساعات ابتدایی امروز، خبر خروج دایملر از ایران را منتشر کرد.

انتهای پیام/

خروج خودروسازی آلمانی دایملر از ایران به دلیل بازگشت تحریم‌های آمریکا

برچسب ها: آلمان ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
چرا باید خودروسازی آلمانی آنقدر راحت بتوونه به تعهداتش عمل نکنه ماباید ادامه بازگشت این خودروسازی را درایران ممنوع وخودروسازهای ایرانی یابه کشورهای علاقمند که در مقابل تحریم هم حامی ما هستند شانس حضور بدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
ایران دراین کمپانی سهم دارد
United States of America
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
ایران باید اعلام کنه ایران بعد از گذروندن این مرحله از تحریم ها بعدا با این شرکت به هیچ عنوان توافق و قراردادی امضا نخواهد کرد.
آخرین اخبار