رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: سالانه ۵۰۰ نوزاد در مرکز نا باروری جهاد دانشگاهی به دنیا می‌آیند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ پیله چی رئیس جهاد دانشگاهی استان در جمع خبرنگاران افزود: ناباروری یکی از علت‌های مهم طلاق است که با راه اندازی اولین مرکز، سالانه ۵۰۰ نفر به جمعیت کشور اضافه می‌شود.

پیله چی با اشاره به ساخت مجتمع تحقیقات و فناوری جهاد دانشگاهی گفت: برای راه اندازی و تجهیز این مرکز ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی در ادامه به بانک خون بند ناف رویان اشاره کرد و گفت: در سال‌های قبل از بند ناف به عنوان یک زباله زیستی یاد می‌شد، اما در حال حاضر از آن به عنوان یک منبع غنی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند سرطان‌ها استفاده می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان از خریداری تجهیزات در حوزه غربالگری بانوان به میزان ۵ میلیارد تومان خبر داد.

پیله چی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی سعی دارد در موضوع سرطان بانوان بیشتر تمرکز کند.

پیله چی گفت: همچنین برای توسعه زیر ساختی جهاد دانشگاهی زمینی به متراژ ۱۰ هزار متر در نزدیکی بیمارستان ولایت از اداره کل راه و شهر سازی گرفته شده است.

وی عنوان کرد: مجوز‌های ساخت گرفته شده و مراحل اولیه آن مانند گودبرداری انجام شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان افزود: برای ساخت این زمین نیازمند اعتبار هستیم.

پیله چی گفت: برای جلوگیری از ورود فرهنگ غرب به زندگی فرزندان ایران زمین کتب منابع انگلیسی دوباره تالیف و موارد غلط زندگی غرب از این کتاب‌ها حذف می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت:در حال حاضر ۳ دانشگاه، ۵ موسسه آموزش عالی، ۴۰ مرکز علمی کاربردی، ۲۵ پژوهشکده و ۱۴۳ مرکزآموزش‌های تخصصی کوتاه مدت دراستان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

نشست خبری جهاد دانشگاهی قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.