شهردار منطقه 22 با بیان اینکه در گذشته درآمدهای منطقه 22 در مناطق دیگر هزینه می‌شد، گفت: درآمد این منطقه سال گذشته به 115 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

سقوط درآمدهای منطقه 22 از یک هزار به 115 میلیارد تومان/ اختلاف 216 هزار متری ایران مال با پروانهبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منوچهر نوذرپور شهردار منطقه 22 در نشست خبری که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، گزارشی از اقدامات شهرداری منطقه و چالش‌های پیش روی آن ارائه داد.

شهردار منطقه 22 با بیان اینکه عدم آشنایی مردم تهران با منطقه 22 یکی از مسائل مهم آن به شمار می‌رود، گفت: ساکنان سایر نقاط تهران از آبشار، رستوران و ظرفیت تفریحی این منطقه آگاه نیستند و نمی‌دانند که می‌توانند به جای توچال به اینجا بیایند، زیرا منطقه 22 هنوز دستخوش ساخت و ساز‌ها نشده است.

وی با بیان اینکه دریاچه خلیج‌فارس هنوز برای مردم شناسایی نشده است، گفت: بخش کمی از مردم تهران بوستان‌های این منطقه را می‌شناسند، در حالی که زیرساخت‌های استفاده از آن فراهم است.

نوذرپور با اشاره به برخورداری این منطقه از بوستان جنگلی چیتگر تصریح کرد: در تلاش هستیم تا مسیر 23 کیلومتر دوچرخه سواری از میدان آزادی تا چیتگر را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت دریاچه خلیج‌فارس در دوره گذشته در اختیار سازمان بازنشستگی قرار گرفته است، تصریح کرد: این سازمان شرکتی را ایجاد کرده که مسئول حفظ و نگهداری از این مجموعه است.

شهردار منطقه 22 با اشاره به اینکه سال گذشته برای آبگیری این مجموعه دچار مشکل بودیم، افزود: با همکاری سازمان آب منطقه‌ای این مشکل حل و هزینه آن پرداخت شد.

نوذرپور با تاکید بر اینکه بخش اصلی خدمات منطقه 22 باید پاسخگوی نیازهای محلی باشد، گفت:‌البته برای این منطقه کارکردهای فرامنطقه‌ای هم دیده شده است، زیرا قرار بود منطقه 22 به عنوان مرکز خدماتی فراشهری عمل کند.

وی با بیان اینکه در طرح جامع فعلی دو کارکرد اصلی برای منطقه 22 دیده شده است، گفت: یک کارکرد تفریحی و گردشگری است که منطقه باید برای تهران عمل کند و دیگری کارکرد علمی است، زیرا منطقه 22 یکی از قطب‌های دانشگاهی تهران است و قرار است سایر دانشگاه‌ها هم در این منطقه برقرار و یک شهر دانش هم ایجاد شود.

نوذرپور با ابراز تاسف از اینکه با ایجاد ساختمان‌ها، سرانه‌ها و زیرساخت‌ها شکل نگرفتند،تصریح کرد:‌ این موضوع هم مانند سایر مسائل کشور به دور از نقد انجام شد.

شهردار منطقه 22 با بیان اینکه جمعیت فعلی حاکم در منطقه، 200 هزار نفر است، افزود: اگر ظرفیت تکمیل شود، این منطقه آمادگی پذیرش 520 هزار نفر جمعیت را دارد و ما برای این جمعیت در حوزه فرهنگی، ورزشی و علمی با کمبود سرانه‌ها مواجه هستیم.

نوذرپور با اشاره به صدور پروانه‌های ساختمانی که طی سال‌ها‌ی گذشته در منطقه 22 انجام شده بود، گفت: در مقابل صدور این پروانه‌ها پول خوبی گرفته می‌شد، اما این پول در مناطق دیگر هزینه شد، در حالی که درآمد منطقه در سال 94 بالای هزار میلیارد تومان بود که در سال 96 به 115 میلیارد تومان کاهش یافت.

وی تصریح کرد: به خاطر کاهش درآمدها تقاضا کرده‌ایم که امسال منطقه 22 را از پهنه درآمدی الف خارج کنند و به پهنه درآمدی ب انتقال دهند.

شهردار منطقه 22 حمل ونقل عمومی را یکی دیگر از چالش‌های منطقه 22 برشمرد و گفت: در حوزه مترو باید به جز مسیرهای معمول یک خط جدید از منطقه 22 عبور کند که مطالعات آن توسط مهندسان مشاور انجام شده و به احتمال زیاد تا شهریور تصویب خواهد شد و یک خط در انشعاب خط 6 برای منطقه 22 کشیده می‌شود.

نوذرپور با بیان اینکه تا سال 1405 جمعیت منطقه به 500 هزار نفر می‌‌‌رسد، ادامه داد: برج‌های منطقه بدون زیرساخت‌های لازم ساخته شده‌اند و مسائل ایمنی برای آن‌ها جدی گرفته نشده است.

وی با تاکید بر اینکه برج‌ها خود باید ایمن باشند، تصریح کرد: در هیچ جای دنیا ایمنی برج‌ها توسط نردبان‌های آتش‌نشانی تأمین نمی‌شود و آتش‌نشانی فقط برای کمک‌‌رسانی می‌آید.

نوذرپور با بیان اینکه هیچ نهادی در شهرداری نیست تا از سکونت مردم در ساختمان‌های ناایمن جلوگیری کند، گفت: شهرداری باید بتواند تا زمانی که ساختمانی پایان کار نگرفته، مانع سکونت افراد در آن شوند.

شهردار منطقه 22 با بیان اینکه کمیته ایمنی در منطقه مستقر شده است، گفت: اگر مشکلی برای برج‌ها پیش بیاید، کمیته ایمنی آن را به مدیریت برج ابلاغ می‌کند و آن‌ها ملزم خواهند بود که جهت بازرسی و ایمنی با یک شرکت قرارداد ببندند.

نوذرپور در ادامه با انتقاد جدی از کمبود مدرسه در منطقه 22 گفت: 14 هزار نفر از دانش‌آموزان منطقه برای تحصیل به مناطق 2 و 5 می‌روند.

وی در خصوص پروژه ایران مال افزود:‌این پروژه توسط نهادهای حکومتی وابسته به دولت، شهرداری و نیروهای مسلح ساخته شده است.

شهردار منطقه 22 با تاکید بر اینکه شهرداری باید مانع فعالیت پروژه‌هایی شود که بیشتر از پروانه ساخت‌وساز می‌کند، تصریح کرد: فعلا نمی‌توانیم نام آن‌ها را رسانه‌ای کنیم، چون آن‌ها ضرر خواهند کرد.

وی تصریح کرد: آن چیزی که روی زمین است، در مقایسه با پروانه 216 هزار متر مربع اختلاف دارد و این اختلاف ناشی از توسعه و تبدیل پروژه است.

نوذرپور با بیان اینکه تخلف ایران مال اردیبهشت امسال به کمیسیون ماده 100 رفته و ما منتظر صدور رای هستیم، گفت: انتظار ما این است که مقررات ساختمانی ابتدا از طرف دولت و وزارتخانه‌ها و در مرحله دوم از طرف نیروهای مسلح و سپس از طرف شهرداری رعایت شود.

وی در پایان گفت: ما تا کنون توانسته‌ایم جداسازی پسماند تر را در میادین میوه و تره‌بار عملی کنیم و در مرحله بعد هم به ساختمان‌های اداری و سپس ساختمان‌های مسکونی ورود خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار