صدیقی گفت: تابستان زمان مناسبی است که دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج در صورت تمایل به انتقال به داخل، درخواست‌های خود را ارسال کنند.

آمادگی وزارت علوم برای نقل و انتقال دانشجویان خارج به داخل/ به کارشناسی ها ارز دانشجویی تعلق نمی‌گیردمجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشگاه وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آخرین وضعیت جاری پرداخت ارز دانشجویی گفت: با هماهنگی به عمل آمده با بانک مرکزی جمهوری اسلامی، اکنون به تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور در همه مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ارز با نرخ مصوب پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: هر 6 ماه مبلغ 6 هزار دلار بابت هزینه زندگی نیز بین دانشجویان تخصیص می‌یابد و سالانه تا سقف 15 هزار دلار شهریه دانشجویی برای این دانشجویان پیش‌بینی شده است.

معاون وزیر علوم اضافه کرد: دانشجویانی که جدیدا قصد اعزام دارند ( در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا) می‌توانند درخواست ارز تحصیلی کنند و  با توجه به ظرفیت‌های بسیار مقاطع کارشناسی در دانشگاه‌های داخل به دانشجویانی که برای مقطع کارشناسی می‌خواهند اقدام کنند ارزی تعلق نمی‌گیرد؛  بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی تنها به دانشجویانی که تا آخر اردیبهشت سال جاری در دانشگاه خارج مشغول شده‌اند، ارز پرداخت می‌شود.

صدیقی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری بیش از 15 هزار نفر درخواست ارز داشتند که به طور منظم و پس از کنترل مدارک تا به امروز به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه‌ها در داخل کشور این وزارتخانه آمادگی بررسی تمامی تقاضاهای انتقال دانشجویان از خارج به داخل را دارد و با توجه به درخواست‌های پیش‌بینی شده برای این کار، به درخواست‌ها در اسرع وقت پاسخ داده می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: تابستان زمان مناسبی است که دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج در صورت تمایل به انتقال به داخل، درخواست‌های خود را ارسال کنند و شرایط انتقال و فرم درخواست این دانشجویان نیز در سامانه سازمان امور دانشجویان موجود است.

صدیقی در پایان با اشاره به فرصت‌های مطالعاتی کوتاه مدت برای دانشجویان دوره دکترای داخل کشور گفت: در سال 96 افزایش 21 درصدی نسبت به سال 95 داشت و تعداد 1821 نفر از این فرصت مطالعاتی بهره بردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار