مدیر عامل اتحادیه تعاونی آبزی پروری خرمشهر گفت : شوری آب رودخانه کارون به 200 مزرعه پرورش ماهی خرمشهر خسارت وارد کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛احمد شریفات مدیر عامل اتحادیه تعاونی آبزی پروری خرمشهر میزان خسارت تلفات در چهار هزار هکتار از مزارع پرورش ماهی خرمشهر را ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: از هر هکتار حوضچه پرورش ماهی بین سه تا چهار تن ماهی برداشت می‌شود.

وی کاهش دبی آب رودخانه کارون را از دلایل عمده تلف شدن ماهی در مزارع پرورشی خرمشهر بیان کرد و افزود: کاهش دبی رودخانه کارون موجب پیشروی آب دریا و شور شدن آب حوضچه‌های ماهی شده که تلف شدن هزاران قطعه ماهی در خرمشهر را به دنبال داشت.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی آبزی پروری خرمشهر گفت: در ناحیه مجتمع پرورشی شهید احمدیان خرمشهر به دلیل پایین بودن سطح آب و افزایش پساب ناشی از شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر، آب غیر قابل برداشت و مصرف شده است.

شریفات، با اشاره به بیمه محصولات پرورش ماهی شرکت‌های آبزی پروری خرمشهر افزود: شرکت بیمه حاضر به پرداخت خسارت‌های ناشی از خشکسالی و شوری آب نیست و از پرداخت خسارت به پرورش دهندگان ماهی امتناع می‌کند.

وی گفت: شرکت بیمه در مواردی همچون حوادث غیرمترقبه سیل و رطوبت بالای ۵۰ درصدی با تایید سازمان هواشناسی و بیماری‌های ماهیان پرورشی خسارت را پرداخت می‌کند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی آبزی پروری خرمشهر جلوگیری از تلفات ماهی با رهاسازی آب از پشت سد را خواستار شد و افزود: درصورتی که آب از پشت سد به رودخانه کارون رها سازی شود از تلفات ماهیان باقی مانده جلوگیری می‌شود.

در مجمتع پرورش ماهی شهید احمدیان خرمشهر و پیرامون آن چهار هزار هکتار مزرعه پرورش ماهی وجود دارد.

انتهای پیام / د

شوری آب وخسارت به مزارع پرورش ماهی

برچسب ها: شوری آب ، پرورش ماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.