یزدانمهر از اجرای طرح بخشودگی جرایم دانشجویان بدهکار به صندوق رفاه از ۲۰ مرداد تا ۱۰ شهریور خبر داد.

اجرای طرح بخشودگی دانشجویان بدهکار از 20 مردادبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه وزارت علوم در نشست خبری که در صندوق رفاه برگزار شد گفت:طرح بخشودگی جرایم دانشجویان از ۲۰ مرداد تا ۱۰ شهریور برای حال رفاه دانشجویان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: دانشجویانی که بدهی خود را کامل پرداخت کنند از بخشودگی ۱۰۰درصدی بهرمند می‌شوند.

یزدان مهر بیان کرد: با تدبیر صورت گرفته منابع را به ۲ برابر افزایش دهیم به طوری که سال گذشته ۴۱۷ میلیارد تومان منابع داشتیم و امسال با مساعدت دولت این رقم به ۶۷۳ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم شهریه‌پرداز هستند و به دلیل محدودیت منابع دولتی ردیف شهریه در ردیفی متفرقه قرار گرفته است همچنین  از حیث پرداخت وام شهریه در محدودیت بودیم، اما تلاش کردیم از درآمد‌های اختصاصی استفاده کنیم.

تنظیم شیوه نامه چگونگی پرداخت شهریه 

یزدان مهر بیان کرد: در ۳ سال گذشته بیش از ۴۶ میلیارد تومان از ردیف متفرقه اعتبار عمومی وام شهریه دریافت کردیم؛ درحالی که ۴۴۶ میلیارد تومان از منابع اختصاصی به دانشجویان وام پرداخت کرده‌ایم، ولی برای اینکه بتوانیم ارتقا و پوشش بهتری داشته باشیم و در این شرایط حساس کشور کمک بیشتری به دانشجویان برای ادامه تحصیل انجام دهیم همچنین هم‌افزایی با بانک قرض‌الحسنه مهر داشتیم  که در گام اول حدود ۳۲۰ میلیارد تومان به دانشجویان مراکز غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه جامع علمی و کاربردی تخصیص یافت.

وی با اشاره به اینکه شیوه نامه چگونگی پرداخت شهریه در حال تنظیم است، اظهار کرد: سعی کرده ایم شرایط بازپرداخت شبیه بازپرداخت وام‌های دانشجویی صندوق رفاه باشد تا دانشجویان دچار مشکل نشوند و این گام اول است که اگر با استقبال دانشجویان روبرو شویم میزان منابع ما افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره روند پرداخت این وام گفت: دانشجویان باید اول در صندوق رفاه ثبت نام کرده و پس از تایید دانشگاه، صندوق رفاه آن‌ها را به بانک قرض‌الحسنه مهر معرفی خواهد کرد؛ دانشجویان می‌توانند هر ترم از این وام استفاده کنند.

وصول بیش از  ۳۸۲ میلیارد تومان از مطالبات سنواتی

یزدان مهر اضافه کرد:یکی از بحث‌هایی که در صندوق رفاه دانشجویان داشتیم، این بود که در ابتدا آسیب‌شناسی از وضعیت این صندوق را انجام دادیم و به این موضوع برخورد کردیم که ۴۴۰ میلیارد تومان مطالبات سنواتی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها داریم و برخی از این مطالبات صعب‌الوصول شده است، اما با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم همچنین با همراهی رسانه‌ها، مشارکت دانشگاه‌ها و برخی اقدامات دیگر توانستیم بیش ۳۸۲ میلیارد تومان از این مطالبات را وصول کنیم.

وی گفت:خوشبختانه استقبال برای بازپرداخت بدهی‌ها از سوی فارغ‌التحصیلان در قالب اجرای طرح‌های مختلف بسیار خوب بوده، بطوری که ما در قالب این طرح توانستیم از ۴۴۰ میلیارد تومان مطالبه در هر مرحله از اجرای طرح، حدود ۴۰ میلیارد تومان را از بدهکاران دریافت کنیم و در حال حاضر فقط ۱۰۰ میلیارد تومان از مطالبات سنوات باقی مانده است.

مشاور وزیر علوم یادآوری کرد: بدهکاران صندوق رفاه دانشجویان می‌توانند بدهی‌های خود را به دو صورت یکجا و اقساطی به صندوق رفاه واریز کنند، در واقع افرادی که بدهی‌های خود را یکجا پرداخت کنند، از بخشش صد در صدی بهره‌مند می‌شوند و بدهکارانی که ۵۰ درصد جرایم خود را پرداخت نمایند، ۵۰ درصد باقی مانده را نیز می‌توانند به صورت اقساطی طی ۶ ماه پرداخت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار