در آستانه روز خبرنگار در مراسمی از خبرنگاران آزاد صدا و سیمای مرکز فارس در شهرستان آباده تجلیل شد.

مراسم نکوداشت روز خبرنگاران آزاد صدا و سیمای فارس در آبادهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید تقی سهرابی مدیر کل صدا و سیما فارس در این مراسم با بیان اینکه برای پیشرفت و آبادانی یک کشور باید سواد رسانه‌ای مردم را افزایش داد گفت: اگر امروز مردم مسائل و مشکلات یک شهر یا کشور را به درستی تحلیل کنند، قطعا با مشکلات رو به رو نخواهند شد.

وی با اشاره به اینکه مدیری که از رسانه به صورت هوشمندانه استفاده کند، قابل تقدیر است، افزود: هر مدیری که در کنار کار خود یک پیوست رسانه‌ای تعریف کند، موفق خواهد بود.

سهرابی با بیان اینکه باید توانایی و قابلیت‌های شهر‌ها و روستا‌ها به مردم استان و کشور معرفی شود، گفت: لازم است که دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف به کمک صدا و سیما بیایند و ما را در تهیه محتوا کمک کنند.

وی، تفکر مرکزپسندی را امری نامناسب در جامعه امروز دانست و اضافه کرد: برنامه «شب‌های پارسی» بمدت ۳ شب بصورت زنده از شهرستان آباده در صدا و سیمای مرکز فارس پخش می‌شود.

سهرابی با اشاره به همکاری صدا و سیما برای برگزاری «هفته آباده» در شیراز، افزود: لازم است هرچه سریعتر دفتر رسانه‌ای صدا و سیما در شهرستان آباده تاسیس شود که این مورد نیز در شورای معاونین صدا و سیما مطرح و بررسی خواهد شد.

اسدالهی فرماندار آباده هم در این مراسم با بیان اینکه امروز جوانان بسیار خلاق و ارزشی در شهرستان داریم که می‌توانند در تمامی رشته‌ها در تولید برنامه‌ها، با صدا و سیما همکاری کنند، گفت: پخش یک گزارش خبری از شبکه‌های مختلف رسانه ملی می‌تواند تابلوی تبلیغاتی بزرگی برای این شهرستان باشد.

وی افزود: معرفی هنر و صنایع دستی و توانمندی‌های آباده در حوزه صنعت و تجارت در رسانه ملی می‌تواند به رونق اقتصادی شهرستان کمک کند.

در این مراسم از آقای محمد کریم کدیور به عنوان برترین خبرنگار، و دفتر خبر فسا نیز به عنوان برترین دفتر خبری در بین دفاتر خبری استان، و از آقای پور ولی از پاسارگاد و محمد جواد نجاتی از خفر نیز به عنوان خبرنگاران برتر سال ۹۶ انتخاب و از آن‌ها در هفته گرامی داشت خبرنگار در سال ۹۷ تجلیل شد.

معرفی و تجلیل از خبرنگاران برتر، بازدید از تیمچه صرافیان، کارخانه کاشی و سرامیک آباده و شهر ایزدخواست از دیگر برنامه‌های این همایش یک روزه بود.

شهرستان آباده در ۲۷۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/ر

همایش تجلیل از خبرنگاران آزاد صدا و سیمای فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار