فدراسیون وزنه برداری انگلیس به ورزشکاران این کشور دستور داد خودشان بودجه لازم برای شرکت در مسابقات جهانی و اروپایی را تامین کنند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بودجه وزنه برداری انگلیس به پایین ترین حد خود رسیده است ونخبگان وزنه برداری این کشور در تلاش برای کسب سهمیه مسابقات المپیک 2020 توکیو مجبور هستند خودشان هزینه های لازم را فراهم کنند.
وزنه برداران انگلیس برای راهیابی به مسابقات المپیک توکیو 2020 باید بتوانند در دو مسابقه جهانی و اروپایی کسب سهمیه کنند.
اما فدراسیون وزنه برداری این کشور اعلام کرده بودجه مورد نیاز برای اعزام وزنه بردانش را به رقابت هایی جهانی و اروپایی ندارد و آنها باید خودشان بودجه لازم را تهیه کنند.

برای اولین بار در تاریخ، انگلیس نمی تواند هزینه یک تیم وزنه برداری را برای رقابت در مسابقات قهرمانی جهان ، که ماه نوامبر در عشق آباد، ترکمنستان برگزار می شود، تامین کند.

بریتانیا از المپیک 1936 برلین در همه بازیهای المپیک تیم وزنه برداری داشته است، اما اگر تلاش های ورزشکاران برای جمع آوری پول برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان و مسابقات قهرمانی اروپا و کسب سهمیه به اندازه کافی نباشد، ممکن است این خط سیر در توکیو پایان یابد.
اشلی متکالف، رئیس اجرایی فدراسیون وزنه برداری انگلیس، گفت: " پیش از این وزنه برداری انگلیس تا به حال هرگز در چنین موقعیتی قرار نگرفته بود."

وزنه برداری یکی از پنج ورزشی بود که سال گذشته بودجه حمایت از نخبگان خود را از دست داد، زیرا سران ورزش انگلیس بر این باور بودند که این ورزش برای کسب مدال در توکیو به اندازه کافی قدرتمند نیست.

بودجه این ورزش در آخرین دوره المپیک 1.709 میلیون پوند (2.2 میلیون دلار) بود.

متکالف گفت: "این امر به شدت چالش برانگیز است و به نوعی برای ورزشی که در طول پنج یا شش سال گذشته به طور چشمگیری پیشرفت کرده است و توانایی پیشرفت بیشتر در آینده را دارد، ناعادلانه است."
هریک از وزنه برداران انگلیسی که نتواند در مسابقات جهانی عشق آباد حضور یابد، کار تقریبا غیر ممکنی را برای کسب سهمیه المیپک 2020 خواهد داشت.
تیراندازی با کمان، بدمینتون، شمشیربازی و تنیس روی میز نیز بودجه های خود را از دست دادند.
انتهای پیام/


وزنه برداران انگلیسی برای مسابقات بودجه ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار