سخنگوی وزارت خارجه کانادا گفت اوتاوا به دنبال روشن شدن بیشتر موضع اخیر عربستان سعودی مبنی بر قطع روابط تجاری و سیاسی دو کشور است.

­واکنش کانادا به اقدام عربستان در قطع روابط تجاری دو کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت خارجه کانادا گفت این کشور به دنبال روشن شدن بیشتر موضع اخیر عربستان سعودی مبنی بر قطع روابط تجاری و سیاسی دو کشور است.

در پی درخواست دولت کانادا برای "آزادی فوری" فعالان مدنی بازداشت‌شده در عربستان، ریاض سفیر خود را از اتاوا فراخواند و به سفیر کانادا نیز ۲۴ ساعت فرصت داد خاک عربستان را ترک کند.

در خبری که خبرگزاری رسمی عربستان آن را منتشر کرده، از سفیر کانادا در ریاض به عنوان "عنصر نامطلوب" یاد شده است.

عربستان همچنین اعلام کرد کلیه تبادلات مالی و تجاری خود با کانادا را نیز متوقف می‌کند. این در حالیست که این کشور هم‌اکنون یکی از بزرگترین بازارهای صادراتی کانادا در جهان به شمار می‌رود.

به دنبال اعلام خبر قطع روابط میان عربستان و کانادا، بحرین و امارات از این تصمیم عربستان حمایت کردند. انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه، با حمایت از عربستان در اختلاف میان این کشور و کانادا گفت: «ما در کنار عربستان در دفاع این کشور از حاکمیت، قوانین و اقداماتی که اتخاذ می‌کند، می‌ایستیم».

قرقاش افزود: «ما نمی‌توانیم بپذیریم، قوانین و حاکمیت ما محل فشار یا چانه زنی باشد». 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سالار
۲۳:۳۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
واقعا؟
آخرین اخبار