نظارت بر فرآورده های دامی و تولیداتی مانند لبینات سنتی، محلی ، مرغ و ماهی به ویژه ماهی های زنده در کهگیلویه وبویراحمد در دستور کار قرار دارد.

ضرورت نظارت بر فرآورده های دامی درکهگیلویه وبویراحمدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  یاسوج؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد در نشست کارگروه سلامت وامنیت غذایی به طغیان بیماری های ناشی از آب در برخی نقاط اشاره کرد و گفت: با همکاری مسئولان بهداشت میحط، آب و فاضلاب نظارت بر مخازن ذخیره آب در دستور کار قرار گرفت.
اورنگ ایلامی با بیان اینکه خشکسالی تاثیر پذیری منابع آبی از بیماری ها را محتمل کرده است افزود: به این منظور طرح کلر زنی مخازن آبی و نظارت بر توزیع بهداشتی آب مورد تاکید است .

وی همچنین به استقرار برخی سامانه های مخابراتی در اماکنی مانند مدارس  و اثرات زیست محیطی آن اشاره کرد و گفت: مقرر شده این سامانه ها که تعدادی از آنها در محیط های مدارس استان مستقر هستند با استناد به مستندات علمی ساماندهی شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با هشدار به دکه های روزنامه فروشی از آنان خواست به توزیع مواد غذایی اقدام نکنند.
ایلامی به ضرورت اجتماعی کردن سلامت در جامعه اشاره و بیان کرد: به این منظور طرح هایی به صورت پایلوت در مرکز استان به زودی اجرا می شود.
وی تصریح کرد: در این طرح تلاش می شود که برای تحقق اهداف بهداشتی از ظرفیت عمومی مردم و همین طور سازمان های مردم نهاد برای بهبود شاخص های بهداشتی استفاده شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به چگونگی دفع فاضلاب بیمارستان امام سجاد(ع) و نگرانی های ناشی از آن اشاره کرد و گفت: ترتیبی داده شده که فرآیند انتقال این فاضلاب به خطوط فاضلاب شهری با اجرای پل چهارم بشار انجام گیرد .
ایلامی افزود: نظارت بر مواد لبنی خام به عنوان اولویت بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است .
وی بیان کرد: مصرف مواد لبنی برای سلامت جسم، یک ضرورت است و افزایش قیمت آن در روز های اخیر ممکن است کاهش سرانه مصرف را به همراه داشته باشد .
در این نشست زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان هم از وجود دکل های مخابراتی در 9 مدرسه استان خبرداد و خواستار جابجایی این سایت ها در نقاطی در خارج از مدارس شد.
در این نشست استاندار اجرا ی دستورالعمل های بهداشتی را ضامن تامین سلامت عمومی دانست و از متولیان بهداشت خواست تا با اجرای طرح های متنوع بهداشتی به پایش سلامت مردم برای پیشگیری از بیماری ها همت کنند
علی محمد احمدی استاندار هم تجهیز کشتارگاه های استان به سردخانه ، سامان دادن به فاضلاب بیمارستانی در یاسوج و اجرای موثر طرح پزشک خانواده برای بهبود شاخص های بهداشتی را مورد تاکید قرار داد.

 انتهای پیام/غ

تجهیز کشتارگاه های استان به سردخانه

برچسب ها: آب و فاضلاب ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.