مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: با توجه به اجرای شبکه های پایاب سه سد زاگرس ، تنگه حمام و شرفشاه، آب مورد نیاز پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه پاییز امسال از ذخیره آب این سدها تامین می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مراد محمودیان فر مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت : از مجموع پنج هزار هکتار اراضی کشاورزی که  از سدها تامین آب می شوند یک هزار هکتار از سد شرفشاه سومار ، 2 هزار هکتار از سد زاگرس و 2 هزار هکتار نیز از مجموعه اراضی پایاب سد تنگه حمام است.

وی اظهار داشت: با اجرا و تکمیل شبکه ها ، افق روشنی پیش روی شهرستان مرزی قصرشیرین است و بدون شک شاهد تحول در بخش کشاورزی ، شیلات و باغداری شهرستان خواهیم بود.

مدیر جهاد کشاوزرزی قصرشیرین گفت: این شهرستان با اجرای طرح سامانه گرمسیری و برخورداری از منابع آبی موجود از جمله سدها ، ظرفیت بالایی برای توسعه بخش کشاورزی و باغی دارد.

محمودیان فر ادامه داد: هم اکنون قصرشیرین 31 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد و محصولات باغی این شهرستان در کشور نمونه است که بخش زیادی از آن نیز قابلیت صادرات دارد.

به گفته وی محصولات تولیدی لیموشیرین، خرما و انگور قصرشیرین به عنوان نوبرانه در کشور سرآمد است که علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه مرزی ، درآمد بسیار خوبی را نیز برای باغداران به همراه دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که تحول در بخش کشاورزی و باغی و ایجاد گلخانه های مدرن به منظور تولید محصولات خارج از فصل با توجه برخورداری این شهرستان از بالاترین سطح زیرکشت محصولات گلخانه ای در استان کرمانشاه و همچنین تولید ماهیان گرمابی اثر گذاری موثری را در رونق اقتصاد ملی به دنبال دارد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

افق روشنی پیش روی شهرستان مرزی قصرشیرین است

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.