سردار کمالی: خدمت سربازی ملی پوشان فوتبال، بسکتبال و والیبال تا ۳۱ سالگی به تعویق می‌افتد

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: خدمت سربازی ملی پوشان ۳ رشته به صورت آزمایشی تا ۳۱ سالگی به تعویق می‌افتد.

به گزارش   خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  سردار موسی کمالی در گفت و گو با یکی از بخش های خبری شبکه خبر درباره طرح به تعویق افتادن خدمت مقدس سربازی بازیکنان ملی پوش در رشته های والیبال، بسکتبال و فوتبال تا سن 30 سالگی بیان کرد: این طرح برای همکاری با وزارت ورزش و تعاملی که با این وزارت خانه داریم ارائه شده است. تاکنون ورزشکاران ملی پوش 2 گزینه برای سربازی داشتند. افرادی که در سطح المپیک بین 3 نفر اول، در سطح جهانی بین 2 نفر اول و در آسیا اول می شدند از انجام دادن خدمت سربازی معاف بودند. نفرات ملی پوش هم می توانستند بنابرتقاضای فدراسیون های ورزشی خدمت خود را در فدراسیون مربوطه پشت سر بگذارند. در این ارتباط تعامل خوبی بین ستاد کل نیروهای مسلح و فدراسیون های روزشی وجود دارد.

بازیکنان لیگ برتری فوتبال، والیبال و بسکتبال  می توانند سربازی خود را تا 29 سالگی به تعویق اندازند

او ادامه داد: در این میان بحثی برای برخی رشته های پرطرفدار مانند فوتبال وجود داشت که در بررسی های مختلف راهکارهای گوناگون ارزیابی شد و در نهایت تصمیم گرفتیم از آنجاییکه ملی پوشان فوتبال، بسکتبال و والیبال سرمایه های کشورمان هستند، با آنها هم مانند دانشجویان برخورد شود. همانگونه که یک دانشجو مدتی برای تعویق انداختن سربازی خود فرصت دارد، نفرات ملی پوش این سه رشته هم اجازه دارند تا 31 سالگی که سن ورزش قهرمانی است، سربازی خود را به تعویق اندازند. بازیکنانی که در لیگ برتر این 3 فدراسیون هم فعالیت دارند می توانند تا 29 سالگی بدون دغدغه نسبت به خدمت سربازی در باشگاه هایشان فعالیت کنند.


بیشتر بخوانید: تاج: در صورت قهرمانی امیدها، همه بازیکنانشان از سربازی معاف می‌شوند


کمالی درمورد احتمال مدعی شدن ملی پوشان رشته هایی مانند هندبال، شمشیربازی و شطرنج گفت: این طرح آزمایشی است تا در مدت اجرا، معایب و محاسن آن بررسی شود. در صورت مثبت بودن آن هم 2 اتفاق رخ می دهد. اول اینکه به صورت پیوسته برای رشته های فوتبال، والیبال و بسکتبال تداوم می یابد و در ادامه بعضی فدراسیون های دیگر هم به این 3 فدراسیون اضافه شوند اما اینکه چرا سایر رشته ها از ابتدا در این طرح آزمایشی قرار نگرفته اند به دلیل استفاده آنها از سرباز قهرمان است. طبق نامه هایی که به ستاد کل نیروهای مسلح ارسال می شود، ورزشکاران رشته هایی مانند کشتی، وزنه برداری و بعضی رشته های دیگر را به خود فدراسیون ها واگذار می کنیم تا در فدراسیون مربوطه خودشان خدمت کنند.

معافیت دائم 7 ملی پوش فوتبال منتفی شد

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره درخواست کارلوس کی روش و فدراسیون فوتبال برای معافیت دائم هفت بازیکن تیم ملی بیان کرد: طرح به تعویق افتادن خدمت سربازی ملی پوشان این 3 رشته از سال 96 بررسی و اقدام های لازم درمورد آن انجام شده است. بین راهکارهای مختلف مانند معافیت، مامور شدن به باشگاه ها در نهایت ارزیابی شد که معایب این طرح کمتر است. به همین دلیل طرح معافیت دائم برای بازیکنان تیم ملی فوتبال منتفی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۴۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
باسلام،یه سوال داشتم،پسر من بازیکن والیبال لیگ برتر پارسال هم امید بود امسال بخاطر اینکه کارت آماده به خدمتگرفته تیم ملی دعوت نشد،میخاستم بدونم آیا با وجود گرفتن کارت آماده خدمت،نوزدهم مرداد عزام میشه، بازهم این شرایط که (تا 31 سال سربازی نخواهد رفت )شامل میشود یا نه باتشکر
آخرین اخبار