رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: اختلاف میان ۲ طایفه در زاهدان با پیگیری‌های اعضای شورای حل اختلاف شماره ۲۱ این شهرستان در کمتر از یک سال به صلح و سازش ختم شد.

پایان صلح و سازش ۲ طایفه در زاهدانبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت السلام حمید رضا بندانی رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با ارجاع پرونده قتل غیر عمدی یک نفر از طایفه قنبرزهی به شورای حل اختلاف شماره ۲۱ زاهدان برای برقراری صلح و سازش و اخذ رضایت از خانواده متهم تلاش اعضای شورای حل اختلاف در این زمینه آغاز شد.

وی ادامه داد: در این راستا به محض ارجاع پرونده در تاریخ ۱۰ مرداد به شورای حل اختلاف با حضور امام جمعه اهل سنت زاهدان و طرفین پرونده از ۲ طایفه قنبرزهی و شه بخش نشستی تشکیل شد.

حجت الاسلام بندانی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته اولیای دم رضایت بی قید و شرط خود را نسبت به خانواده متهم اعلام و خواستار مختومه شدن پرونده در شعبه اول کیفری سیستان و بلوچستان شدند.

وی بیان کرد: توجه به ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان برای پیشگیری از جرائم در سیستان و بلوچستان بسیار حائز اهمیت است به گونه‌ای که تاکنون پرونده‌های اختلافات طایفه‌ای فراوانی با کمک این قشر به سازش ختم شده است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان بیان کرد: باید علاوه بر ترویج این کار خداپسندانه از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان برای پیشگیری از جرائم نیز استفاده بهینه کرد.

وی افزود: دستگاه قضایی در کنار حمایت و توجه از سنت حسنه بخشش و گذشت با افرادی که امنیت عمومی جامعه را به مخاطره بیندازند برخورد قانونی و قاطع خواهد کرد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: عملکرد و اقدامات شورای حل اختلاف تاثیر بسزایی در کاهش پرونده‌ها داشته است.

انتهای پیام/ع

صلح وسازش دو طایفه در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.