پورابراهیمی از کاهش قیمت ارز و سکه در بازار با اجرای درست و دقیق بسته ارزی جدید دولت خبر داد.

اقتصاد با ارز تک نرخی قابل اداره نیست/ شرط موفقیت بسته جدید ارزی به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با اشاره به اینکه خوشبختانه برگزاری این نمایشگاه در چنین بازه زمانی در توسعه و اقتصاد صنعت ساختمان موثر بوده است، گفت: حضور 100 شرکت خارجی به ویژه اروپایی نشان می‌دهد که صنعت ساختمان ایران قابل رقابت با کشورهای خارجی است.

وی ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی کمک می‌کند که تولیدکنندگان و سازندگان داخلی از آخرین دستاوردها و نیازهای داخلی منطقه‌ای و بین‌المللی آگاه شوند و از این فناوری‌ها در جهت توسعه و پیشرفت بخش مسکن استفاده کنند.

پورابراهیمی برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را کار ازرشمندی دانست و گفت: حضور شرکت‌های داخلی و خارجی می‌تواند زمینه‌ساز افزایش کیفیت تولیدات و افزایش ظرفیت صنعتی‌سازی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه به رکود چند ساله بازار مسکن و صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییرات نرخ ارز قیمت مسکن نیز افزایش یافت.امیدواریم با حمایت‌هایی که در این بخش انجام می‌شود تعادلی در قیمت‌ها ایجاد شود.

وی از آغاز رشد و تحرک صنعت ساختمان کشور در نیمه دوم سال خبر داد و گفت: برگزاری چنین همایش‌ها و نمایشگاه‌هایی می‌تواند به افزایش توانمندی‌های اقتصادی کشور کمک کند.

پورابراهیمی در ادامه به ساماندهی وضعیت بازار ارز از طریق بسته جدید ارزی دولت اشاره کرد و گفت:‌ در4 ماه پیش به دولت اعلام کردیم که نمی‌شود با اجرای سیاست‌ نرخ واحد ارزی از مشکلات این بخش عبور کرد و سیاست تک نرخی ارز کاملا غیر تخصصی و اشتباه است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: متاسفانه نتیجه سیاست اشتباه  تک نرخی ارز باعث مشکلات متعدد برای واردات و صادرات کشور شد و خط تولید بسیاری از محصولات کاهش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بعد از گذشت 4 ماه دولت با سیاست ارزی مد نظر مجلس موافقت کرد و از امروز سیاست ارزی جدید دولت اجرا می‌شود. با اجرای این سیاست بخش زیادی از مشکلات موجود در حوزه صادرات و واردات برطرف می‌شود و ما شاهد کاهش قیمت ارز و سکه در بازار خواهیم بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: امیدواریم که دولت بتواند این طرح جدید ارزی را به صورت کامل و درست اجرا کند.

انتهای پیام/

آغاز رشد و تحرک صنعت ساختمان کشور در نیمه دوم سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
اگه دلار ارزان بشه این وسایلی که بخاطر گرانی دلار بالا رفته چی میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
چرا دلار دولتي بايد ٤٢٠٠ باشد تا چند سال بايد با سعي و خطا كار كنيم. شرم اوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
قبلا این حرف ها رو شنیدیم باید دید در عمل چه دستاوردی بدست میاد ، هر وقت برای مثال دلار به زیر دو هزار تومان رسید اونوقت حرف از پایین اومدن قیمت ارز بزنید.
آخرین اخبار