۱۴ مرداد ماه که در تقویم جمهوری اسلامی ایران با عنوان روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی نامگذاری شده، فرصت مغتنمی است تا با معرفی دقیق حقوق بشر اسلامی، سایر ملل کشورمان را به عنوان الگویی در این زمینه در نظر بگیرند.

حقوق بشربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حقوق بشر کلیدواژه‌ای است که کشورهای غربی و خصوصا آمریکایی‌ها برای تحت فشار قرار دادن سایر کشورها آن را به کار می‌برند و این مساله را دستاویز و بهانه‌ای برای اعمال نفوذ در کشورهای دیگر قرار می‌دهند. موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که مشاهده می‌کنیم کشورهایی نظیر ایالات متحده آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس که خود از بزرگترین ناقضان حقوق بشر و حریم ملت‌ها هستند، خود را داعیه دار و مدافع حقوق بشر می‌نامند. روزجهانی حقوق بشر 10 دسامبر مصادف با19 آذر ماه است و این روز را کشورهای مستکبر به عنوان روز حقوق بشر می‌دانند، بنابراین از آنجایی که قبول این روز به عنوان روز حقوق بشر توسط کشورمان به مثابه‌ی قبول تمامی دیدگاهها و تایید اقدامات کشورهای به اصطلاح داعیه دار حقوق بشر بود، لزوم تصویب روزی دیگر در تقویم کشورمان را به عنوان روز حقوق بشر می‌طلبید.

در نتیجه 14 مردادماه در تقویم کشورمان با عنوان روز «حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی» نامگذاری شده است. این اقدام بایستی نقطه عطفی برای معرفی هرچه بیشتر حقوق بشر اسلامی قرار گیرد به گونه‌ای که ایران اسلامی به عنوان الگویی تمام عیار در گستره‌ی سطح جهانی در این حوزه شناخته شود.

سال گذشته و در مرسم سالگرد ارتحال امام(ره) ، رهبر انقلاب درباره غیرقابل اعتماد بودن به آمریکایی‌ها فرمودند:  می‌شنوم گاهی اوقات بعضی در مقابل شعارهای انقلاب، عنوان و مفهوم عقلانیت را مطرح میکنند؛ کأنّه عقلانیّت نقطه‌ی مقابل انقلابیگری است؛ نه، این خطا است؛ عقلانیّت واقعی هم در انقلابیگری است. نگاه انقلابی است که میتواند حقایق را به ما نشان بدهد. ببینید! کِی بود آن‌وقتی که امام، آمریکا را به‌عنوان شیطان بزرگ معرّفی کرد و به‌عنوان یک موجود یا دولت غیرقابل‌اعتماد معرّفی کرد؛ این را سالها پیش امام بزرگوار به ملّت ایران -به ماها- یاد داد؛ امروز بعد از گذشت سالها، رؤسای کشورهای اروپایی میگویند آمریکا غیرقابل‌اعتماد است.

به مناسبت همین روز، کانال نوجوان که از کانالهای وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای است پوستری زیبا درباره غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها که در عرصه‌ی تضییع حقوق سایر ملت‌ها پیشتاز هستند منتشر کرد که در ادامه مشاهده می‌کنید.

حقوق بشر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار