مدیر زندان مرکزی اهواز گفت: قسمتی از فضای مجموعه زندان به کاشت نهالستان اختصاص یافته است و در مرحله اول ۱۲ هزار قطعه نهال کهور و کنار توسط زندانیان کاشته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  محمدسعید سخاوت، مدیر زندان مرکزی اهواز بیان داشت: قسمتی از فضای مجموعه به راه اندازی نهالستان اختصاص یافته است و در مرحله اول ۱۲ هزار قطعه نهال کهور و کنار مورد کاشت و پرورش قرار گرفت و فرآیند نظارت بر پرورش صحیح آن ها نیز بصورت دقیق و اصولی در حال انجام است.

وی افزود: علاوه بر ارائه آموزش  های کاربردی در زمینه کاشت، پرورش و نگهداری از نهال به زندانیان، پس از طی یک دوره زمانی مشخص و ثمردهی، درآمدزائی از طریق فروش آن ها عاید مجموعه خواهد شد.

سخاون عنوان کرد: استفاده از ظرفیت های حوزه کشاورزی در اشتغال زائی زندانیان یک اولویت است  و تغییر اقلیم ، کم بودن آب و در نتیجه فعال شدن کانون های بحرانی ریزگردها، عملیات نهال کاری را به یک موضوع مهم و حیاتی تبدیل کرده که پس از بررسی های صورت گرفته، کهور به عنوان بهترین گونه گیاهی جهت بیابان زدائی معرفی گردید که عملیات تولید و پرورش آن در این زندان انجام پذیرفت.

مدیر زندان مرکزی اهواز گفت: کاشت نهال از مسائل مهمی است که در دین مبین اسلام نیز بر آن تاکید شده است ، بنابراین این موضوع می بایست در بین آحاد مردم بصورت فرهنگ نهادینه شده تا از این طریق بتوان به حفظ محیط زیست بیش از پیش کمک نمود.

براساس تفاهم نامه همکاری بین زندان مرکزی و اداره منابع طبیعی اهواز مجوز پرورش ۱۲ هزار قطعه نهال کهور و کُنار اخذ گردید و تعداد ۲۰۰ نفر از زندانیان نیز تحت آموزش های کاربردی در این زمینه قرار گرفتند.

انتهای پیام/م

زندانیان نهال به گل نشاندند

برچسب ها: محیط زیست ، نهال کاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
مگه نگفتن فقط سطح اب زیرزمینی رو پایین و پایین تر می بره ؟ لطفا درخت بی ثمر و غیربومی پرورش ندید همون کنار و پرتقال و... کافیه