حضور خاتم اردکان به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه‌های والیبال آسیا نوید روز‌های بسیار خوب را برای والیبال استان یزد را می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ تیم‌های والیبال یزد قبل از پیروزی انقلاب به صورت تیم‌های منتخب در شهرستان‌های اردکان، یزد و بافق فعالیت داشت.

اما بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی و با تشکیل هیئت والیبال استان یزد رسما فعالیت خود را آغاز و با امیرخانی به عنوان رییس هیئت والیبال استان آغاز کرد.
تحقق رویای دور و نزدیک اردکانی‌ها
بعد از امیرخانی سکان هدایت هیئت والیبال استان به فلاح فرماندار وقت یزد رسید که با انتخاب امیرخانی به سمت دبیری هیئت دوران شکوفایی والیبال یزد رقم خورد. در این دوران کلاس‌های داوری ملی، کلاس‌های مربیگری و میزبانی لیگ دسته اول باشگاه‌های ایران به یزد سپرده شد همچنین مسابقات استانی در هر رده سنی با بیش از ۱۰تیم برگزار می‌شد.

درسال۱۳۷۶با تشکیل دو هیئت والیبال استان و شهرستان با ریاست رضایی معاون وقت استاندار و ریاست کشفی پور در هیئت شهرستان به کار خود ادامه داد.

در سال‌های توسعه والیبال استان و تشکیل باشگاه‌ها و میزبانی مسابقات از یک طرف و استعدادی به نام عباسعلی میرحسینی از طرف دیگر باعث اعتلای نام والیبال یزد شد.

مردی که والیبال یزد را آباد کرد

عباسعلی میرحسینی در دوران جوانی به رشته ورزشی کشتی علاقمند بود و در این رشته به فعالیت می پرداخت که به صورت ناگهانی در زمین‌های خاکی مرداباد یزد حاضر و به انجام ورزش والیبال پرداخت و خیلی زود در تیم‌های والیبال مدارس کشف و مستقیم به تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان راه پیدا کرد.


تحقق رویای دور و نزدیک اردکانی‌ها
اما اوج دوران بازی عباسعلی میرحسینی در مسابقات جام ملت‌های آسیا و تورنتمنت جهانی با لباس تیم ملی بود.

میرحسینی به دلیل مصدومیت و ضعف بدنی زود والیبال را در عرصه بازیکن کنار گذاشت و تصمیم گرفت کار‌های ناتمام خود را در مربیگری به پایان برساند.

این مصدومیت باعث خیر شد که عباسعلی میرحسینی در بین هم نسل‌های خود به معتبرترین کلاس‌های مربیگری اعزام شود و مدارک جهانی خود را بگیرد و زود به کار مربیگری در سطح حرفه‌ای بپردازد.

شاهکار عباسعلی میرحسینی، در مربیگری تیم ملی با همکاری مرحوم حسن مدنی بود که موفق شدند بهترین نسل والیبال ایران را تشکیل و تیم ملی والیبال ایران را به اولین مدال تاریخ جام ملت‌های آسیا برساند.
تحقق رویای دور و نزدیک اردکانی‌ها
بعد از پایان ریاست یزدانی خرم و شروع ریاست داورانی در فدراسیون والیبال خولیو‌ولاسکو به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد که در آن زمان عباسعلی میرحسینی اصلی‌ترین گزینه دستیاری ولاسکو به حساب میرفت، اما در نهایت به این مهم رسید.

ظهور تیم پیشگامان کویر یزد در لیگ برتر والیبال

در سال‌های ۹۱،۹۰ تیم پیشگامان کویر یزد در لیگ برتر والیبال شرکت کرد و رهبری این تیم به عباسعلی میرحسینی سپرده شد.


تحقق رویای دور و نزدیک اردکانی‌ها
این مربی یزدی توانست تیم پیشگامان را در نیم فصل اول مسابقات به مقام قهرمانی برساند و نام یزد را بر سر زبان بزرگان والیبال ایران بیندازد.

اما میرحسینی در نیم فصل دوم به دلیل برخی حواشی نتوانست نتایج نیم فصل اول را تکرار کند در پایان به مقامی بهتر از ششمی نرسید.

در سال‌های بعد مدیر فنی تیم ملی بانوان به عباسعلی میرحسینی پیشنهاد شد که این پست را نپذیرفت و ترجیح داد در تیم والیبال خاتم اردکان کار مربیگری خود را ادامه دهد و در دوسال اول حضور این تیم در لیگ برتر توانست خاتم را به هست تیم برتر ایران برساند.

اما اوج هنرمندی این مربی پراوازه یزدی در فقل۹۷،۹۶ بود که با عنصر هوادار و کادر فنی بومی تیم‌های بزرگ والیبال ایران را شکست دهد و به فینال مسابقات لیگ برتر برسد.
تحقق رویای دور و نزدیک اردکانی‌ها
فینال لیگ برتر تقابل خاتم اردکان و بانک سرمایه متمول با تکمیل سالن مسابقات توسط هوادارن پرشور یزدی بسیار نزدیک و زیبا دنبال شد تا جایی که حتی خاتم اردکان تا آستانه پیروزی در این مسابقه پیش رفت، اما با نتیجه ۳بر دو شکست خورد و در نهایت به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کرد.

با انحلال تیم بانک سرمایه و پس از کش و قوس‌های فراوان تیم خاتم اردکان یزد به عنوان نماینده ایران برای دومین بار موفق شد پس تیم هندبال شهید قندی یزد به جام باشگاه‌های آسیا راه پیدا کند.

والیبال استان یزد در روز‌های اوج خود به سر میبرد در این روز‌های اوج به سراغ پیشکسوت والیبال یزد رفتیم تا مشکلات والیبال استان را هم جویا شویم.

نوش داروی پیشکسوت والیبال یزد برای ورزش استان

اکبر نامبخش پیشکسوت والیبال یزد مشکل اساسی والیبال استان یزد را مباحث مالی دانست و گفت: استعداد‌های بسیار خوبی در استان وجود دارد و می‌توان با سرمایه گذاری و برنامه مناسب برای جوانان آینده والیبال یزد را با تیمی تمام بومی تضمین کرد.

وی افزود:در صورت رفع مشکلات مالی والیبال استان و‌همچنین ورزش استان یزد به روز‌های اوج خود میرسد.

عباس الوانساز دبیر هیئت والیبال استان یزد دستاورد و عملکرد این هیئت را برگزاری ۳دوره کلاس مربیگری آقایان و بانوان، ۲ دوره کلاس ارتقا مربیگری درجه۲ آقایان و بانوان، کلاس‌های درجه۳داوری آقایان و بانوان، سمینار‌های آموزشی، مسابقات انتخابی والیبال استان در رده‌های سنی مختلف، صعود تیم امید استان به لیگ دسته اول والیبال کشور، حضور تیم والیبال بانوان ترمه دستجردی در لیگ دسته اول، حضور تیم خاتم اردکان در لیگ برتر ایران و حضور در جام باشگاه‌های آسیا ودعوت از پسران و دختران والیبال استان به اردو تیم‌های ملی در چند دوره بیان کرد.


تحقق رویای دور و نزدیک اردکانی‌ها
وی افزود:۶ هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته ورزشی والیبال فعالیت دارند، ولی این آمار بیش از این است چرا که بسیاری از والیبالیست‌های استان تحت پوشش بیمه ورزشی نیستند.

الوانساز گفت: باتوجه به برگزاری کلاس‌های متعدد داوری در این چند سال ۱۰۰۰ داور در درجه‌های مختلف در استان یزد فعالیت دارند.

خاتم اردکان در اندیشه کسب۱۳مدال طلا برای والیبال باشگاهی ایران در جام باشگاه‌های والیبال آسیا و همچنین اولین مدال تاریخ ورزش‌های تیمی آسیایی یزد میباشد.

گزارش از علی صبور

انتهای پیام/ ا

برچسب ها: والیبال ، لیگ برتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار