استاندار خراسان رضوی گفت: علی رغم همه فشار‌ها و تبلیغات دشمنان، طی سه ماهه گذشته شاهد افزایش ۱۷ درصدی صادرات در استان بوده ایم.

افزایش ۱۷ درصدی صادرات استان طی ۳ ماهه گذشتهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در چهارمین جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان افزود: در تامین کالا‌های اساسی از محل تولیدات داخلی و نیز واردات امروز ذخیره خوبی داریم و در حوزه تامین ارزاق مایحتاج عمومی مردم حداقل برای یکسال آینده هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: با همراهی دولت و بخش خصوصی در بهار امسال بیش از ۳ درصد کاهش نرخ بیکاری داشته ایم، اما با این حال نیازمند انجام کار بسیار بیشتری در حوزه اشتغال هستیم.

رشیدیان افزود: سال گذشته بالغ بر دو میلیارد دلار صادرات و ۷۰۰ میلیون دلار واردات داشته ایم که می‌توان با هماهنگی بین صادر و وارد کنندگان در بازار ثانویه اقدامات موثرتری انجام داد.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در بحث محدودیت‌های ارزی باید صرافی‌ها و ظرفیت هایشان تقویت شود که در صورت محدودیت بانک‌ها زمینه فعالیت بیشتری دارند.

رشیدیان با بیان این که شرایط جدید فرصت بسیار مناسبی برای صادرات و توسعه گردشگری خارجی می‌باشد، گفت: هم اکنون اقبال به ورود به کشور و استان افزوده شده است.

وی تصریح کرد: از سویی با جذب سرمایه گذاری خارجی که زمینه مناسبی برای آن فراهم شده است، می‌توان اقدام موثری انجام داد.

رشدیان با تاکید بر لزوم تداوم تولید و اشتغال در شرایط تحریم بدون وقفه گفت: در جریان تحریم‌های اقتصادی و جنگ روانی که دشمن با هدف فشار بر روی مردم ما دنبال می‌کند، باید فعالیت‌های اقتصادی، اشتغال و تولید، بدون خدشه و لحظه‌ای توقف تداوم یابد.

وی ضمن تقدیر از عملکرد بانک‌های استان گفت: امروز بانک‌ها ۸۰ درصد سرمایه کشور را تامین می‌کند و نقش آفرینی آن‌ها در راستای توسعه اشتغال و رونق تولید قابل توجه است.

رشیدیان افزود: در سطح استان هم مشارکت نهاد‌های مالی و اعتباری را هر سال بیش از قبل داشته ایم.

وی با تاکید بر اهمیت تسریع در پرداخت و جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات تکلیفی افزود: ۳۰۵ میلیارد تومان سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی استان است که ظرف یک ماه مهلت باقیمانده باید جذب شود.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی با اشاره به آغاز تحریم‌های آمریکا پس از خروج از برجام گفت: جنگ روانی این موضوع فراتر از واقعیت موجود است چرا که آن‌ها حتی در شرایط جنگ هشت ساله و قرار گرفتن ایران اسلامی ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل، نتوانستند تحریم جامع و کاملی اعمال کنند.

رشیدیان افزود: تحریم‌های آن‌ها بسیار شکننده است و تمرکزشان بر روی شرکت‌های بزرگی است که به نوعی با آن‌ها در ارتباط هستند و منافع شان با آمریکا اقتضا می‌کند که از همکاری با ما امتناع کنند؛ اما نقطه ضعف این تحریم ها، شرکت‌های کوچک است که هم خود آمریکایی‌ها و هم کشور‌هایی که همسو با این کشور نیستند می‌توانند با ما کار کنند.

استاندار خراسان رضوی گفت: خرید و فروش طلا، دلار، فلزات خام و آلومینیوم، افتتاح حساب‌های ریالی و مبادله ارقام قابل توجه، خودروسازی، خرید و فروش و تحریم قطعات هواپیما، فرش و مواد خوراکی تولیدی کشور و فعالیت بندرگاهی و کشتیرانی، فروش مواد پتروشیمی ایران و هر گونه مبادله مالی با بانک مرکزی و مراکز مالی و ...، بخشی از تحریم‌ها و در واقع آرزو‌های آمریکایی‌ها است تا محقق کنند.

رشیدیان با تاکید بر اینکه علی رغم جنگ روانی بسیار گسترده دشمن، ما شرایط سخت‌تر از این‌ها را نیز پشت سر گذاشته ایم؛ افزود: به طور حتم با تقویت مدارا، درک متقابل و همکاری بیشتر، از این وضعیت سربلند بیرون خواهیم آمد.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی خاطر نشان کرد: امروز گروهک متوهم منافقان که زمانی می‌خواستند سه روزه تهران را بگیرند، با ترامپ همراه شده اند و توهمات خود را به او نیز منتقل کرده و به دنبال ایجاد اغتشاش و نا امنی در کشور هستند.

رشیدیان با اشاره به این که ممکن است مردم از عملکرد برخی از مدیران ناراضی و عصبانی باشد، گفت: مردم این نظام و کشور مردمسالاری دینی را متعلق به خود می‌دانند.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که ما این تحریم‌ها را با همدلی، همراهی و انعطاف پشت سر می‌گذاریم گفت: از راهکار‌های مناسب و پیشنهادات انقلابی و کارشناسی برای فعالیت در این عرصه استقبال می‌کنیم.
 
انتهای پیام// ه.ز
 

چهارمین جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.