معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: شاخص بهره مندی مردم آذربایجان غربی از خدمات دفع فاضلاب ۶۴ درصد و میانگین کشوری ۴۷ درصد است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ گفت: در حال حاضر ۳ هزار کیلومتر خطوط جمع آوری مدرن و سنتی، ۸۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۰ تصفیه خانه فاضلاب در استان راه اندازی شده است و در این راستا از خدمات ۹ واحد آزمایشگاهی فاضلاب استفاده می‌شود.
کافی مولا افزود: این تصفیه خانه‌ها ۳۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز فاضلاب خام را تصفیه کرده و در حال حاضر شاخص بهره مندی مردم استان  از خدمات دفع فاضلاب ۶۴ درصد است و این در حالی است که میانگین کشوری ۴۷ درصد می باشد.

4 پروژه تصفیه خانه در نقاط مختلف آذربایجان غربی در دست اجراست

وی با اعلام اینکه براساس برنامه ریزی به عمل آمده با ادامه عملیات اجرایی پروژه‌های در دست اجرا و بهره برداری از آن‌ها ارقام مذکور تا انتهای سال جاری به حد مطلوب تری نیز خواهد رسید. گفت: در حال حاضر مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه با ظرفیت ۶۰ هزار مترمکعب در شبانه روز، تصفیه خانه گلمان با ۶ هزار و ۸۴۰ مترمکعب در شبانه روز، مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب خوی با ظرفیت ۱۵ هزار مترمکعب بر ثانیه و تصفیه خانه فاضلاب ماکو با ظرفیت ۱۴ هزا رو ۴۰۰ مترمکعب برشبانه روز در دست اجرا هستند که در صورت بهره برداری از این پروژه ها، ۱۰۶ هزار و ۱۴۰ مترمکعب بر شبانه روز بر ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب استان افزوده می‌شود.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی یادآور شد: پیش بینی می‌شود با اصلاح ۲.۵ کیلومتر اصلاح شبکه فاضلاب، ۱۷۱ کیلومتر احداث و توسعه شبکه جمع آوری، هفت کیلومتر خط انتقال فاضلاب، ۷ واحد ایستگاه پمپاژ فاضلاب و احداث ۳۷ هزار مترمکعب در شبانه روز تصفیه خانه فاضلاب را در استان شاهد باشیم که تحقق تمام این پروژه‌ها مستلزم تخصیص به موقع اعتبارات است.


انتهای پیام/ح

 

۶۴ درصد مردم آذربایجان غربی از خدمات دفع فاضلاب بهره‌مند هستند

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.