استاندار خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۳۵ هزار مورد بازرسی در حوزه‌های مختلف اقتصادی انجام شده است.

انجام۱۳۵۰۰۰ بازرسی از حوزه‌های اقتصادی از ابتدای امسالبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در جریان دیدار با آیت الله شبیری زنجانی گفت: این اقدامات در بحث نظارت بر بازار که یکی از مطالبات به جای مردم و دغدغه‌های برخی از علما و مراجع است، صورت گرفته و منجر به تشکیل ۹ هزار پرونده شده است که در این راستا بیش از یک میلیارد تومان اضافه دریافتی در محل به مردم برگردانده شده است.

وی افزود: در حوزه کشاورزی نیز اقدامات موثری صورت گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان اجرای دو هزار کیلومتر خط لوله برای انتقال آب به مزارع، احداث ۲۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار، اختصاص ۷۰ میلیارد تومان اعتبار طی دو سال گذشته برای احیا و لایروبی قنوات و نیز توسعه کشت‌های جایگزین و نصب کنتور‌های هوشمند را نام برد.

استاندار خراسان رضوی افزود: اقدامات مذکور در عین آنکه به اشتغال و تولید در این بخش صدمه‌ای وارد نکرده، منجر به کاهش ۳۶۰ میلیون متر مکعبی برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی شده است.

رشیدیان با بیان اینکه این اقدامات موجب افزایش شش دهم درصدی سالانه جمعیت خراسان رضوی شده در حالی که این رقم در کشور به صورت سالانه با کاهش هفت دهم درصدی جمعیت روستایی مواجه بوده است.

وی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری مبنی بر استقرار اتاق جنگ آمریکا در وزارت خزانه داری این کشور و تمرکز بر جنگ اقتصادی افزود: مردم کشور ما با همراهی و همدلی، درک متقابل و مدارا از تمامی توطئه‌ها سربلند بیرون آمده از این رو دشمنان مبنای ایمانی مردم که زیربنای تداوم نظام است را نشانه گرفته اند و با اهانت به قرآن و مساجد و حوزه‌های علمیه و روحانیت سعی در ایجاد فاصله بین دین و مردم دارند.

استاندار خراسان رضوی گفت: تلاش دشمنان دشمنان نظام ناکارآمد جلوه دادن نظام دینی برای ادامه امور جامعه و کشور است.

رشیدیان با تاکید بر اینکه حب اهل بیت (ع) و گرایش مردم به معارف دینی روز به روز رو به گسترش است خاطرنشان کرد: در چند ماه نخست امسال نزدیک به دو درصد ورود زائران به مشهد مقدس افزایش یافته و تلاش می‌شود تا برای جذب زائران خارجی نیز بیش از پیش برنامه ریزی شود.

وی حضور مراجع و علما را فرصتی مغتنم برای طلاب علوم دینی و عموم زائران و مجاوران دانست و گفت: این حضور برای مجریان و مسئولان به عنوان خادمان مردم آثار وبرکات زیادی دارد.

رشیدیان تاکید کرد: مدیریت عالی استان برای ارتقا کمی و کیفی خدمت به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی خود را به اجرایی کردن رهنمود‌های مراجع بزرگوار و علمای دینی ملزم می‌داند و از خداوند متعال استمداد می‌طلبیم تا با شناخت مسئولیت و تکلیف و عمل به موقع، خدمتگزار خوبی در استان باشیم.

وی با اشاره به لزوم افزایش بیش از پیش تعامل ارتباط با علما گفت: این قشر معمولا محل رجوع مردم و گوش شنوا برای مشکلات آن‌ها هستند.

استاندار خراسان رضوی افزود: بر این اساس به مدیران ابلاغ شده تا در ادارات ننشینند، ارتباطات خود را با مردم تقویت کرده و با حضور در سطح جامعه و حوزه‌های مختلف، شنیدن نظرات مردم و بررسی‌های کارشناسانه در صحنه تصمیم گیری کنند.
 
انتهای پیام// ه.ز
 

دیداراستاندار خراسان رضوی با آیت الله شبیری زنجانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.