وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: در حال حاضر همه اظهارنامه‌های مالیاتی الکترونیکی شده است و هیچ اظهارنامه مالیاتی کاغذی نداریم.

تمامی اظهارنامه‌های مالیاتی الکترونیکی شده است/ در طرح جامع مالیاتی از پیمانکار خارجی استفاده نمی‌کنیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و امور دارایی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 14 مرداد) در پاسخ به سوال خدیجه ربیعی نماینده مردم بروجن درباره علت عدم اجرای پروژه ملی طرح جامع مالیاتی پس از گذشت بیش از 11 سال و نقش شرکت‌های مشاور خارجی در این طرح، اظهار کرد: هدف از اجرای طرح جامع مالیاتی، جلوگیری از فرار مالیاتی، کاهش هزینه های وصول مالیات و همچنین افزایش رضایت معدیان بود که ما در این مسیر گام برداشته‌ایم.

وی درباره دستاوردهای اجرای طرح جامع مالیاتی، گفت: اجرای این طرح باعث شد که در حوزه دولت الکترونیکی در دو سال متوالی به عنوان سازمان و طرح برتر در بین کل طرح‌های کشور معرفی شود، همچنین منجر به افزایش رضایت معدیان و همچنین شناسایی آنان شد و از سوی دیگر برای ما 20 هزار میلیارد تومان درآمد داشته است.

کرباسیان متذکر شد: از زمانی که طرح جامع مالیاتی آغاز شد، درآمد مالیاتی از 28 هزار میلیارد تومان به 96 هزار میلیارد تومان و تقریبا 4 برابر رسیده است.

وزیر اقتصاد و امور دارایی درباره بخشی از سوال مبنی بر اینکه چرا در این طرح از مشاوران خارجی استفاده می‌شود، گفت: ما حدود یک سال است که پیمانکار خارجی نداریم و باعث افتخار است که تمام اقدامات مربوط به این طرح به دست متخصصان داخلی انجام می‌شود و ما به نیروهای داخلی متکی شده‌ایم و از طریق آنان کار را دنبال می‌کنیم و پیش می‌بریم.

وی افزود: در سال 89 و 90 قراردادهایی با این پیمانکاران خارجی منعقد شده بود که در زمان تحریم‌ها مشکلاتی را برای ما ایجاد کرد و به همین دلیل به سمت نیروهای داخلی رفتیم و با پیمانکار خارجی خلع ید کردیم.

کرباسیان ادامه داد: همچنین ما جلساتی را با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته‌ایم چراکه بر اساس برنامه ششم توسعه این وزارتخانه مسئول نظارت بر این کار شده است و خوشبختانه اقدامات خوبی هم در این زمینه صورت گرفته است.

وزیر اقتصاد و امور دارایی تأکید کرد: ما امروز می‌توانیم عملیات کنترل حسابرسی متقابل را هم انجام دهیم و تلاشمان بر این است که بتوانیم بیش از پیش از این ظرفیت بهره بگیریم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی اظهارنامه‌ها الکترونیکی مبادله می‌شود و هیچ اظهارنامه کاغذی نداریم، تصریح کرد: پروسه انجام این طرح در حال انجام و پیشرفت و تحول است و ما به دنبال آن هستیم که بتوانیم این سیستم را موبایل محور کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار