نشست آموزش عملی نماز امروز با حضور مسئولان استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛موسوی کیا سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی صبح امروز در نشست آموزش عملی نماز گفت:آموزش و پرورش بزرگسالان نسبت به آموزش رسمی دانش آموزان بسیار سخت است و در سند تحول بنیادین اشاره شده است که رشد فرد را خواه دانش آموز و خواه بزرگسال در نظر بگیریم و در کنار آموزش های علمی و فناوری باید آموزه های دینی را مد نظر داد.

وی افزود:بحث نماز بحث کلیدی و مفتاح هر خیری است و باید نماز را نهادینه کنیم.

حجت الاسلام کمیلی مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی نیز گفت:آموزش نماز در سنین بالا زحمت فراوان دارد زیرا در افراد بزرگسال ملکه ذهن شده است.

وی افزود:قریب به 122 آیه مستقیما پیرامون نماز است که اهمیت آن را بیان می کند.

حجت الاسلام کمیلی اظهار کرد:امسال در بیرجند، نهبندان، سربیشه و خوسف طرح آموزش عملی نماز اجرا خواهد شد.

احمد نژاد رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد:استان خراسان جنوبی در بین سایر کشور ها رتبه ی برتر سواد آموزی را دارد و این به دلیل پیشینه تعلیم و تربیت است و نگه داشتن این رتبه بسیار اهمیت دارد و اگر سواد آموزی رونق گرفته به دلیل آموزش قرآن و نماز است.

وی گفت:هدف از این طرح آشنایی سواد آموزان با ضرورت اقامه نماز، علاقه مندی به خواندن و رعایت احکام آن ، تقویت نحوه تلفظ صحیح اذکار نماز،آشنایی سواد آموزان با برخی از احکام نماز، تشویق و ترغیب به برپایی آن و تقویت نگرش به قرائت صحیح نماز است.

احمدنژاد افزود:در 20 جلسه باید 200 ساعت برای هر نفر سواد آموز آموزش عملی نماز برگزار شود.
در پایان جلسه راهنمای آموزش عملی نماز بین آموزش یاران توزیع شد.

انتهای پیام/غ

اجرای طرح آموزش عملی نماز در بیرجند،نهبندان،سربیشه و خوسف 

برچسب ها: نماز ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.