جانشین شهردار مشهد گفت: ستاد صیانت از حقوق شهروندی شهرداری مشهد ، از هیچ تلاشی جهت اجرایی شدن همه جانبه حقوق شهروندی در مدیریت شهری دریغ نخواهد کرد.

تلاش بر اجرای همه جانبه حقوق شهروندی در مدیریت شهری مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مصطفی صفایی جانشین شهردار مشهد مقدس در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی گفت : اصلی‌ترین بحث در حیطه حقوق شهروندی، آشنایی شهروندان با قوانین و مقررات مورد عمل و جاری است.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌فرمایند " انقلاب اسلامی مقوله شهروندی را در ایران احیا کرد "، افزود: در آیات متعددی از قرآن کریم به حقوق شهروندی افراد توجه و تاکید شده است؛ آن چیزی که در ایران قبل از انقلاب بود، بحث ارباب و رعیت بود نه بحث شهروندی.

جانشین شهردار مشهد با اشاره به ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی، ادامه داد: راه تحقق حقوق شهروندی از بین بردن ضمینه‌ی نقض آن است و اجرای آن تنها با تعهد، مسئولیت پذیری، اراده سیاسی دولت و مشارکت همگانی مردم امکان پذیر است.

صفایی گفت: نمی‌توان انتظار داشت منشور حقوق شهروندی به نحو معجزه آسایی به مرحله اجرا برسد بلکه این مهم تنها در سایه هماهنگی و اراده همگانی میسر است که دراین راستا، ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی شهرداری مشهد تشکیل شده است.

وی افزود: به مناسبت روز جهانی حقوق بشراسلامی و کرامت انسانی مسابقه آموزشی با عنوان حقوق شهروندی انجام می‌گیرد و به 10 نفر برتر هدایای ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

جانشین شهردار مشهد ادامه داد: امیدواریم روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، برای ارتقاء معرفت عمومی آحاد جامعه نسبت به حقوق و مسئولیت‌های انسانی باشد و همه تلاش کنیم تا زندگی کرامت محور و عدالت گستر و اخلاقی در سطح جهانی تحقق همه جانبه پیدا کند.

انتهای پیام // ف. ش
 

راه تحقق حقوق شهروندی از بین بردن ضمینه‌ی نقض آن است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.