مديرعامل انجمن ديابت استان همدان گفت: به دنبال افزایش قیمت دارو از بیماران درخواست می شود برای تهیه دارو به داروجانه های دولتی مراجعه کنند.

تهیه داروهای دیابتی از داروخانه‌های دولتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ناهید کوثری، مديرعامل انجمن ديابت استان همدان با بیان اینکه تعدادی از بیماران دیابتی استان نسبت به گرانی داروها در داروخانه‌ها اعتراض داشتند، خاطرنشان کرد: بیماران دلیل گرانی دارو را گرانی ارز می‌دانستند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های تولیدکننده دارو اعلام کردند که داروها را از داروخانه‌های دولتی تهیه کنند، گفت: تولیدکنندگان انسولین اعلام کرده‌اند که گرانی ارز بر روی قیمت دارو تاثیر نداشته و اقلام از داروخانه‌های دولتی تهیه شود.

مدیرعامل انجمن دیابت استان همدان با بیان اینکه متاسفانه هزینه برخی از داروهای بیماران دیابتی بیمه‌ها پرداخت نمی‌کنند، افزود: تمام بیمه‌ها هزینه برخی از داروها را پرداخت نمی‌کنند و این مشکل بزرگ بیماران دیابتی است.

کوثری  با اشاره به اینکه هزینه ماهانه بیماران دیابتی متفاوت است چراکه برخی از آنها مثلاً تست قند خون روزانه یا برخی هفتگی می‌گیرند، گفت: هزینه‌ بیماران دیابتی از 50 هزار تا 200 هزار تومان متفاوت است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک‌هزار نفر عضو انجمن دیابتی استان هستند، خاطرنشان کرد: در جمعیت شهری همدان 6 درصد افراد مبتلا به دیابت هستند که این میزان در جمعیت روستایی به 3 درصد می‌رسد.

انتهای پیام/ب

داروهای دیابتی از داروخانه‌های دولتی تهیه شود

 

 

برچسب ها: علوم پزشکی ، بیماران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.