مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت:۵ طرح مشارکتی تولیدی در خراسان جنوبی نهایی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛خواجوی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی شنبه شب در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی گفت:طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستا از سال 94 در دستور کار قرار گرفت که از 10 طرح به مبلغ 16 میلیارد تومان پنج طرح به مرحله نهایی رسیده است.

وی افزود:طرح های مشارکتی چون در قالب شرکت تعاونی شکل گرفته 200 سرپرست خانوار عضو این تعاونی هستند و کارت یارانه آنها به عنوان ضمانت در اختیار صندوق کارآفرینی امید قرار دارد.

خواجوی گفت:در این خصوص جلساتی در معاونت امور روستایی کشور برگزار شد تا برای پنج طرح خراسان جنوبی تنفس یکساله با سود یک درصد در نظر گرفته شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی افزود:تنها برای طرح خوراک دام چاهداشی نهبندان مصوبه دریافت و منجر به 6 ماه تنفس شد اما این مصوبه نمی توانست مشکلی از متقاضیان را حل کند که در نهایت مقرر شد روز سه شنبه این هفته جلسه ای در مرکز برای پنج طرح با پنج سال تنفس برگزار شود.

وی تأکید کرد:مقرر شد در صورت امکان از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای متمم طرح ها اقدام و تسهیلاتی در اختیار متقاضیان قرار گیرد تا کمبود اعتباری از این محل جبران شود.

خواجوی با اشاره به طرح های چهار جانبه اشتغال در استان اظهار کرد:در مجموع از 40 میلیارد تومان تسهیلات ابلاغی بانک سینا تاکنون 27 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت:همچنین توسط بانک پارسیان 900 میلیون تومان تسهیلات برای 2 طرح پرداخت شده این در حالی است که سهم استان 20 میلیارد تومان است و روند جذب در کل کشور کند پیش می رود.

انتهای پیام/غ

نهایی شدن ۵ طرح مشارکتی تولیدی در خراسان جنوبی

برچسب ها: اشتغال ، شرکت تعاونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار