شماری از معترضان به حمل آزادانه اسلحه مقابل ساختمان‌های انجمن ملی سلاح در شمال ویرجینیای آمریکا تجمع کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، گروهی از تظاهرکنندگان روز گذشته (شنبه) در اعتراض به سیاست‌های «انجمن ملی سلاح» در حمایت از  حمل آزادانه اسلحه، بیرون از ساختمان های این انجمن در شمال ویرجینیا تجمع کردند.

در این تظاهرات بازماندگان حادثه تیراندازی مرگبار مدرسه ای در پارکلند فلوریدا هم حضور داشتند. این تظاهرات در روز تولد 18 سالگی یکی از قربانیان حادثه تیراندازی این مدرسه برگزار شد. معترضان در این تظاهرات پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن جملاتی در انتقاد از انجمن ملی سلاح آمریکا نوشته شده بود. آنها همچنین شعارهایی علیه این انجمن سر می دادند.

تظاهرات مقابل ساختمان‌های انجمن ملی سلاح در ویرجینیا + تصاویر

تظاهرات مقابل ساختمان‌های انجمن ملی سلاح در ویرجینیا + تصاویر

جنبش «برای زندگی مان اعتراض کنیم» که از مخالفان حمل آزادانه سلاح در آمریکا است در یک صفحه توییتر نوشت: امروز روز موعود است. به ما بپیوندید تا تولد 18 سالگی جوکین را جشن بگیریم.

این جنبش در ماه فوریه سال جاری میلادی بوسیله بازماندگان حادثه تیراندازی در مدرسه ای در پارکلند فلوریدا راه اندازی شد. در این حادثه 17 دانش آموز و کارمند مدرسه کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

علاوه بر آن، در یک تیراندازی دیگر در مدرسه ای در سانتافه در تگزاس آمریکا هم 10 نفر کشته شدند. گسترش تیراندازی های مرگبار در آمریکا و بخصوص مدارس این کشور تاکنون باعث برگزاری اعتراضات گسترده خیابانی از سوی دانش آموزان گروه های مخالف آزادی حمل سلاح شده است.

اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به جای یافتن یک راهکار برای کاهش خشونت های مرتبط با اسلحه، پیشنهاد مسلح کردن معلمان مدارس را مطرح کرد و حتی گفت که به هر معلمی که اسلحه به دست بگیرد، پاداش هم می دهد.

حمل آزادانه سلاح در آمریکا تاکنون عواقب جبران ناپذیری به دنبال داشته است و افراد بی گناه زیادی در همه رده های سنی در تیراندازی های این کشور جان خود را از دست داده و یا مجروح شده اند. این در حالی است که مقامات آمریکایی هیچ تلاشی برای مقابله با این خشونت ها نکرده اند.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار