رئیس پلیس فرودگاه استان فارس به حجاج توصیه کرد: از همراه داشتن دارو‌های کدئین دار خودداری کنید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ اکبرخسروی رئیس پلیس فرودگاه استان فارس با بیان اینکه از همراه داشتن دارو‌های کدئین دار خودداری کنید، گفت: به منظور صیانت از زائران ایرانی که سمبل اخلاق نیکو در دنیا هستند، پلیس فرودگاه استان فارس با استفاده از دستگاه ایکس ری، دستگاه کاوشگر بدن، دستگاه مواد یاب و بهره گیری از پنیرو‌های مجرب، از خروج مواد مخدر به کشور عربستان به شدت و با دقت با بازرسی مودبانه جلوگیری به عمل می‌آورد.

وی افزود: برابر تصمیمات گرفته شده با سازمان حج و زیارت، کشف مواد مخدر به هر میزان، قرص ترامادول و متادون در گیت بازرسی پلیس باعث محرومیت فرد از سفر حج و توقیف گذرنامه وی می‌شود و ضمن تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی می‌شود.

رئیس پلیس فرودگاه استان فارس با بیان اینکه از ۱۵ تا ۲۲ مردادماه سال جاری ۴ هزار و ۲۰۰ نفر زائر از استان‌های فارس، کهگیلویه و بویر احمد و یزد از فرودگاه شهید دستغیب شیراز به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، اظهار کرد: پذیرش بار زائرین حج ۴۸ ساعت قبل از شروع اولین پرواز صورت می‌گیرد.

سرهنگ خسروی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار تک بار زائران به نام آنان نصب می‌شود و هیچ بسته‌ای بدون نام کشور عرستان پذیرش نمی‌کند، ادامه داد: ضرورت ندارد زائران دارو‌های اضافی و یا خوراکی زیاد همراه داشته باشند و دارو‌هایی از جمله اکسپکتورانت، استامینوفن، متیل فسفات، هیدومفین، دیازپام، لرازپام، متادون و ترامادول جزءودارو‌های صنعتی است که تحت کنترل کشور عربستان است و به همراه داشتن آن جرم محسوب می‌شود.

این مقام انتطامی تصریح کرد: لیست دارو‌های غیر مجاز تحویل مدیر کاروان‌ها شده است و زائران می‌توانند آن لیست را تهیه و از آوردن این نوع دارو‌ها علی الخصوص «شیرین بیان» که شباهت ظاهری آن برای کشور عربستان ناشناخته است خودداری کنند و زائران می‌توانند دارو‌های مورد نیاز خود را از مراکز درمان در شهر‌های مدینه و مکه که از قبل پیش بینی شده است تهیه کنند.

سرهنگ خسروی با بیان اینکه زائران در صورت داشتن بیماری خاص باید نسخه پزشک به همراه داشته باشند، تصریح کرد: حمل مواد اسیدی، ترشیجات، انواع مایعات، انئلاع اسپری، کپسول گاز، مواد محترقه آتش زا، اشیاء برنده، اسباب بازی به شکل سلاح سرد و گرم به داخل هواپیما ممنوع است.

رئیس پلیس فرودگاه استان فارس از زائران خواست در حفظ و نگهداری مدارک هویتی خود نهایت دقت را داشته باشند و از سپردن وسایل خود به افراد ناشناس پرهیز کنند.

انتهای پیام/ن

ممنوعیت حمل دارو‌های کدئین دار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار