رئیس فدراسیون بوکس گفت: در سند راهبردی مدون ورزش بوکس ایران اولویت هاى اصلى آموزش و استعدادیابی در همه سطوح است .

استعدادیابی از محور هاى اصلى سند راهبردی این فدراسیون استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس در روز پایانى نشست هم اندیشی روسای هیات‌های استانی بوکس سراسر کشور در مشهد گفت: استعدادیابی، همگانی کردن بوکس و نظم و انضباط کاری از جمله امور مورد توجه در سند راهبردی بوکس است.

وی ادامه داد: با رونمایی سند راهبردی ورزش بوکس در مشهد برای هیات‌ها مشخص می‌شود فعالیت‌ها باید بر چه مبنا و اولویت‌هایی صورت پذیرد تا شاهد بهترین خروجى در این رشته پرمخاطب در کشور باشیم.

رئیس فدراسیون بوکس همچنین به حضور بوکسور‌های ایران در مسابقات آسیایی جاکارتا 2018 اشاره و بیان کرد: امسال به درخواست اندونزی و تصمیم کمیته آسیایی بوکس سه وزن سنگین بوکس از مسابقات حذف شد و بوکسور‌های ایران به ناچار در سه وزن منهای 49 کیلوگرم امید احمدى صفا، منهای 69 کیلوگرم سجاد کاظم زاده و منهای 75 کیلوگرم شاهین موسوى هر سه از استان تهران با مربیگرى اکبر احدى و على مظاهری در رقابت‌ها حضورى قدرتمند دارند.

ثوری گفت: در بازی هاى آسیایی جاکارتا بوکسورهاى قزاقستان، ازبکستان، تایلند، کره و ژاپن جزو حریفان اصلی ایران محسوب می‌شوند و با توجه به حضور بوکسور‌های اوزان سبک از ایران در مسابقات آسیایی و تمرینات، اردو‌های منسجم و تدارکاتی که تاکنون داشته اند نتایج قابل قبولی کسب خواهند کرد.

وی در پایان با اشاره به فعالیت ٢٢ هزار بوکسور به صورت سازمان یافته در سراسر کشور اظهار داشت: برگزاری مسابقات بوکس قهرمانی کشور در همه رده‌ها به میزبانی اردبیل، برگزاری مسابقات بوکس قهرمانی ارتش، برگزاری مسابقات بوکس قهرمانى دانشجویان کشور، اعزام تیم هاى ملى به تورنومنت هاى بین المللی از جمله برنامه‌های اجرایی فدراسیون بوکس در نیمه دوم سال جارى می‌باشد.
 
 

فعالیت 420 بوکسور در ١١ هیات فعال  استان خراسان رضوی


حسین صاحبی رئیس هیات بوکس خراسان رضوی هم در حاشیه نشست هم اندیشی روسای هیات‌های بوکس سراسر کشور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد گفت: در حال حاضر ٤٢٠ بوکسور به صورت سازماندهی شده در ١١ هیات فعال شهرستان هاى استان (بعلاوه مشهد) فعالیت می‌کنند و با توجه به برنامه‌هایی که برای معرفی این رشته ورزشی به عموم مردم و خانواده‌های انجام شده ٨٠ بوکسور ظرف شش ماه اخیر به ورزش بوکس ورود پیدا کرده اند و همچنین باتوجه ظرفیت بالای شهر مشهد و برخى از شهرستان‌های استان در رشته بوکس برنامه داریم این تعداد را به ١٠٠٠ بوکسور حرفه‌ای سازمان یافته شده افزایش دهیم.

رئیس هیات بوکس خراسان رضوی گفت: در حال حاضر سجاد خاکسارى، علی حبیبی و محمد سوریان سه بوکسور استان هستند که در اردو‌های تیم ملی حضور دارند و برنامه جدی در هیأت داریم تا تعداد ملی پوشان خراسانى رادر همه رده‌های سنى ورزش بوکس افزایش دهیم.

صاحبی درپایان خاطرنشان کرد: برای معرفی هر چه بیشتر ورزش بوکس و همگانی کردن آن همکاری‌های بسیار خوبی با آموزش و پرورش خراسان رضوی و تربیت بدنی شهرداری مشهد آغاز شده است و با میزبانى اردو‌های تیم ملی و برگزارى چندین دوره مسابقات بین المللی چندجانبه در شهر مشهدمقدس در آینده‌ای نه چندان دور بیش از پیش جایگاه این رشته را در بین عموم جامعه تثبیت کنیم.

انتهای پیام // م. ا
 
 

 

برگزاری نشست هم اندیشی روسای هیات‌های استانی بوکس سراسر کشور در مشهد

 
 
 
 
برچسب ها: بوکس ، اخبار ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.