پنجمین نشست فعالان فضای مجازی "مجازیوم " با حضور تعدادی از فعالان این عرصه در مؤسسه فرهنگی قدس با موضوع از حقایق میدانی تا تلاطم مجازی برگزار شد.

برگزاری پنجمین نشست فعالان فضای مجازی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهدوحید یامین پور مدرس علوم اجتماعی و ارتباطات در پنجمین جلسه از سلسله جلسات تخصصی "مجازیوم"گفت: اثری که شبکه‌های اجتماعی روی ذهن، تمرکز و اخلاق علمی انسان می‌گذارد اثری به شدت مخرب، ضد تربیت و ضد تعمیق در حوزه‌های علمی است.


وی افزود : فضای مجازی خصلت جلب توجه دارد و هر کسی بتواند بهتر جلب توجه کند، موفق‌تر است. برخی کاملا غیراخلاقی جلب توجه کرده و بعضی نیز یک حدودی را رعایت می‌کنند.


یامین پور با بیان اینکه حضور در شبکه‌های اجتماعی هرچه کمتر و هر چه دیرتر باشد، بهتر است؛ گفت : هرچه سن حضور در این شبکه‌ها پایین‌تر باشد، میزان تخریب بیشتر است.


مدرس علوم اجتماعی و ارتباطات با اشاره به منافات شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی با اخلاق تربیتی و تربیت دینی افزود : مأنوس شدن با شبکه‌های اجتماعی و صرف کردن وقت زیاد در این فضا، آثار ضدتربیتی دارد و قابلیت‌های ذهنی، تفکر و قدرت عقل را کاهش می‌دهد و متأسفانه همه ما در معرض آن هستیم .‌

 

انتهای خبر // ز.پ  

 

 

آثار تخریبی شبکه‌های اجتماعی روی انسان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.