رحیم پرنیا مدیر عامل خانه سکه ایران گفت:تولید و فروش لوح های سیمین و زرین از تاریخ 13 مرداد شروع شده است.

رحیم پرنیا مدیرعامل خانه سکه ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛از تولید لوح‌های سیمین و زرین فردوسی خبر داد و اظهار کرد:تولید و فروش این محصول از تاریخ ۱۳ مرداد ماه شروع شد.

وی با بیان اینکه لوح‌های زرین و سیمین فردوسی به وزن ۵ گرم در قالب پرتره فردوسی تولید شده است، گفت: این محصول به مناسبت هزار و هشتمین سال سرایش شاهنامه انجام گرفته است البته چون مواد اولیه این لوح‌ها از طلای خالص و نقره خالص هستند و قیمت این مواد نوسان دارد، قیمت محصولاتمان نیز به گونه‌ای تنظیم شده است که قیمت آن‌ها با قیمت مواد اولیه‌ به روز شود یعنی نرخ مواد اولیه آن بر اثر نوسان قیمت, به قیمت روز محاسبه می‌شود چرا که این موضوع روی قیمت محصول نهایی اثر می‌گذارد.

مدیرعامل خانه سکه ایران بیان کرد: پرتره فردوسی به گونه‌ای روی لوح‌های سیمین و زرین فردوسی کار شده است که در حین حماسی بودن پرتره، سعی کردیم زیبایی‌شناسی را هم به کار ببریم و در عین حال به تصویری که مردم از فردوسی می‌شناسند، مقید هستیم. این محصول از نظر برجستگی نیز با ارتفاع تقریبی ۲ میلیمتر تولید شده است و از این لحاظ منحصر به فرد است.

پرنیا گفت: تعداد لوح‌های طلا و نقره فردوسی به این صورت تنظیم شده است که ۳۵۰ قطعه به صورت جفت به فروش می‌روند و ۱۵۰ قطعه از این محصولات نیز به صورت تکی فروخته می‌شوند.

انتهای پیام/

تولید لوح‌های سیمین و زرین فردوسی از روز گذشته

برچسب ها: میراث فرهنگی ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.