۲۰ نفر از قاریان منتخب گیلانی به مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم راه یافتند.

حجت الاسلام ستار علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان درگفتگو باخبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛گفت:در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم که با حضور ۲۰۰ قاری برادر و خواهر گیلانی برگزار شد، ۲۰ نفر از قاریان برگزیده و به مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم راه یافتند.

وی افزود: شرکت کنندگان در رشته‌های اذان، تفسیر، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعا خوانی، مقطع خوانی گروهی قرآن، همسرایی و تواشیح، حفظ حدیث، معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم در مدت ۳ روز با هم رقابت کردند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه ۷۰ نفر عناوین اول تا سوم رشته‌های مسابقه را از آن خود کردند خاطر نشان کرد: ۲۰ نفراز برادران و خواهران شامل نفرات اول هر یک از رشته ها‌ی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف گیلان به رقابت‌های کشوری در استان مرکزی اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام ستار علیزاده با اشاره به اینکه ۱۶ داور بومی و غیر بومی این دوره از مسابقات قرآن کریم را داوری کردند تصریح کرد: چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم به مدت ۳ روز در بقعه متبرکه امامزاده هاشم رشت برگزار شد.

 

انتهای پیام/م.ع

راه یابی قاریان برتر گیلانی به مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم

برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.