مسئول سازمان نظام مهندسی ساختمان شهرستان اسدآباد گفت: مساجد این شهرستان دارای مشکلات مهندسی بسیاری بوده و از نظر کیفیتی در مقایسه با سایر مساجد پایین بوده است.

مشکلات مهندسی در مساجد اسدآبادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ وحید اسکندری، مسئول سازمان نظام مهندسی ساختمان شهرستان اسدآباد به کیفیت نامناسب مهندسی مساجد این شهرستان اشاره کرد و افزود: مساجد اسدآباد دارای مشکلات مهندسی بسیاری بوده و به علت احداث این اماکن به صورت خودجوش و عدم توجه به مسائل مهندسی از کیفیت لازم برخوردار نیست و با توجه به این ضعف‌ها و مشکلات باید برای این ساختمان‌ها تدبیری اندیشیده شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دو نقطه خطرآفرین در شهر اسدآباد به علت گودبرداری وجود دارد که اگر بارندگی‌های بهاره تداوم داشت قطع به یقین گودبرداری جنب بانک قوامین علاوه بر این بانک، خیابان را نیز در خود فرو می‌برد و نیاز است که با وجود پیگیری‌هایی که شهردار شهر دارد، نسبت رفع خطرآفرینی این دو نقطه اقدام لازم انجام گیرد.

مسئول سازمان نظام مهندسی ساختمان شهرستان اسدآباد در ادامه با اشاره به اینکه 80 درصد ساخت‌ وسازهای واحدهای مسکونی شهر اسدآباد در حال حاضر به سمت شهرک سیداحمد سوق پیدا کرده است، افزود: وضعیت ساخت‌وسازها در شهرک سیداحمد با توجه به شیب 15 تا 18 درصدی نگران ‌کننده بوده و ساختمان‌ها تا شیب خاصی قابل احداث خواهند بود و این امر موجب شده ساخت‌وساز در این شهرک مناسب نباشد.

اسکندری ادامه داد: از نظر ایمنی ساختمان‌های شهر اسدآباد در گروه با اهمیت متوسط قرار گرفته‌اند که در صورت بروز هر گونه زلزله دچار آسیب عمده سازه‌ای نخواهند شد و پایداری خود را حفظ می‌کنند.

انتهای پیام/ب

کیفیت نامناسب مساجد اسدآباد

برچسب ها: مساجد ، ایمن سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.