امام جمعه پل‌دختر گفت: مسئولان در این شرایط خاص اقتصادی کمک؛ کرده و عملیات روانی دشمن را هموار نکنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ حجت الاسلام‌والمسلمین محمد سوری در خطبه‌های نماز جمعه پل‌دختر از افسار گسیختگی بازار انتقاد کرد و اظهار داشت:در هفته‌های اخیر شاهد تلاطم‌ها و فراز و نشیب‌هایی در بازار و افسار گسیختگی در افزایش قیمت برخی کالا‌ها به صورت نامعقول و غیرمنطقی لحظه به لحظه تغییر می‌کند که جنگ روانی و مدیریت شده رسانه‌های خارجی را نشان می‌دهد.

وی افزود: دشمن می‌خواهد در جامعه جنگ روانی ایجاد کند و ثبات نداشتن قیمت‌ها یکی از ترفند‌های آنان است وگام بعدی دشمن این است که به دنبال اعتماد زدایی مردم نسبت به مسئولان است که نشان دهد مسئولان توان حل مشکلات را ندارند و وقتی به این هدف برسند در گام سوم مردم را دعوت به آشوب می‌کنند.

امام جمعه پل‌دختر با بیان این که عملیات روانی دشمن بر بستر‌هایی سوار می‌شود که زمینه توفیق و موفقیت در آن وجود داشته باشد، گفت: دشمنان و طراحان آن‌ها در شبکه‌های مجازی، ماهواره و امثال آن برنامه‌هایی را دنبال می‌کنند که با ایجاد ناامیدی در مردم آن‌ها را به ریختن در خیابان و اعتراض تشویق و تحریک می‌کند.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری حاکمیت و مردم از هم جدا نیستند و دشمنان می‌خواهند این امتیاز را از مردم بگیرند و همه باید هوشیار باشیم.

سوری خاطرنشان کرد: برخی مشکلات به یقین معلول بروز و ظهور فساد و ناکارآمدی، پشت میز نشینی، منفعل بودن و عدم خلاقیت و جسارت برخی مسئولان است؛ برخی‌ها با مسئولیتی که دارند عده خاص را می‌بینند و افراد ناکارآمدی که به شهدا اعتقاد ندارند را پرورش می‌دهند که برخی از این مدیران باعث این‌گونه نقایص و چالش‌های جدی و بی ثباتی می‌شوند.

وی افزود: امروز مطالبه مردم از دولت و دیگر دستگاه‌های نظام اسلامی آن است که اگر وزیری و مدیری در سال‌های اخیر نتوانسته کارنامه خوب و مورد قبول از خود ارائه نماید، بدون کم‌ترین درنگ و اغماضی، نیروی باانگیزه، جسور، انقلابی و متخصص راجایگزین وی نماید.

امام جمعه پل‌دختر گفت: دولت‌مردان با بستن گلوگاه‌های فساد دردولت اعم از بانک‌ها، گمرکات، بنادر، مناطق آزاد، مراکز ثبت سفارش، تخصیص ارز و ... و با مسدودسازی بستر‌های فساد و شدت بخشیدن به کنترل و نظارت و بازرسی مقدم شمردن آن بر برخورد قضایی جلوی فساد را بگیرند.

وی افزود: همه تلاش‌ها باید به سمتی سوق داده شودکه فسادی اتفاق نیفتد تادستگاه قضایی مجبور به کشف و برخورد با مفسدان شود که این امر نیازمند هم‌کاری و نظارت همه دستگاه‌ها است.

سوری ایجاد هماهنگی در تیم اقصادی دولت و برخورداری از یک فرمانده مقتدر در دستگاه اقتصادی کشور را از دیگر مطالبات مردم دانست و تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت باید دارای فرماندهی مقتدر باشد تا بتواند با اتخاذ سیاست‌های اصولی، پایدار و قابل دفاع، چالش‌های به وجود آمده در حوزه‌های مالی، بانکی، ارزی و تولید را مدیریت و سازمان‌دهی نماید.

وی افزود: باور داشتن به ظرفیت‌های داخلی و استفاده از سرمایه‌های بی‌بدیل ایران می‌تواند نسخه شفابخش درد‌ها و آلام کنونی جامعه باشد.

امام جمعه پل‌دختر گفت: آن‌هایی که سال‌ها چشم به خارج و گاه بیگانه داشتند تا آن‌ها بیایند و گره از مشکلات کشور بگشایند باید پاسخگوی فرصت سوزیهایشان باشند.

وی افزود: «ما می‌توانیم»، یک باور و سرمایه ملی است و باید در ارکان مدیریتی کشور همواره ساری و جاری باشد؛ باید با مردم صادقانه حرف زد و هر جا مسئولان تلاش کنند ولو موفق نشوند مردم قدردان زحمات آن‌ها هستند.

امام جمعه پل‌دختر ۱۴ مرداد روزحقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اشاره کرد و گفت: مفهوم حقوق بشر و اعلامیه جهانی صادر شده در این باره، از مهم‌ترین دست آویز‌های غرب کنونی در ترویج اندیشه و سبک زندگی غربی بوده است.

وی افزود: کشور‌های اسلامی باید از مبانی و تفکر اسلامی دفاع کنند نه اینکه مروج تفکرات غرب باشند.

سوری به هفدهم مردادماه روزخبرنگار اشاره و با تبریک این روز به خبرنگاران خاطرنشان کرد: خبرنگاران از اندیشه‌های نظام و رهبری دفاع می‌کنند و نهاد‌های انقلابی را تقویت و از باعث ترویج تفکرات اسلامی هستند.

وی به روز دحوالارض اشاره کرد و افزود: دحوالارض یعنی روز پیدایش و گسترش زمین که روزه گرفتن در این روز مستحب است و نبی مکرم اسلام (ص) می‌فرمایند: «همانادرطول زندگی شما نسیم‌هایی از سوی پروردگارتان می‌وزد، که خود را در معرض آن‌ها قرار دهید» پس با استفاده از این فرصت‌ها سعی کنیم خود رابه خدا نزدیک‌تر کنیم.

امام جمعه پل‌دختر با اشاره به سال‌روز شهادت سرلشگر خلبان عباس دوران و روز حمله اتمی آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی ژاپن گفت: آمریکا با ریختن بمب اتم در ژاپن حدود ۲۲۰ هزار نفر را قتل عام کرد که هدف اصلی آمریکا در این اقدام این بود که در رقابت با روسیه در کسب منافع سیطره بر ژاپن پیروز شود.

وی افزود: آمریکا و استکبار جهانی محور شرارت هستند و با ارسال جنازه سرباز‌های ژاپن برای خانواده‌هایشان قساوت را به حد اعلا رساندند و هنوز از این اقدام خود پشیمان نیست که این نیز با ابر قدرتی آن‌ها منافات دارد و به هیچ‌کس رحم نمی‌کند.

سوری تصریح کرد: با این تفاصیل آمریکا سلاح هسته‌ای و تحقیقات صلح آمیز ایران را خطر برای جوامع می‌داند و حال آن که به فاصله سه روز این تعداد انسان را در ژاپن قتل عام می‌کند و حتی عذرخواهی نمی‌کند و کشور‌های دیگر را متهم می‌کند.

امام جمعه پل‌دختر گفت: آمریکا همان دزدی است در لباس پلیس که خود را صاحب صلاحیت لازم برای رسیدگی به خطرات هسته‌ای در دنیا می‌داند و حال آن‌که خطر اصلی دنیا خود آمریکای شرور است و همراه با صهیونیست‌ها دنبال منافع خود هستند، لذا یچ کشوری رحم نمی‌کنند و مسئولان بایدحواسشان جمع باشد.

انتهای پیام/د

دولت گلوگاه‌های فساد را ببندد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.