عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: ترامپ علیه نظام بین‌الملل طغیان کرده است و بعید نیست که در مقابل حکم لاهه هم بایستد.

یسیدحسین نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه قرار است در شهریور شکایت ایران از آمریکا به دلیل بازگرداندن تحریم‌ها علیه کشورمان بررسی شود، اظهار کرد: حق مسلم جمهوری اسلامی است که علیه اقدامات ترامپ و دولت آمریکا شکایت کند چرا که ما با آمریکا توافقی بین‌المللی منعقد کردیم اما آنان یاغی‌گری کردند و آن توافق را زیر پا گذاشتند.

تقدیر از دستگاه دیپلماسی به جهت شکایت از آمریکا به لاهه

وی ادامه داد: اقدام دستگاه دیپلماسی کشورمان در شکایت از اقدامات غیرقابل پذیرش دولتمردان آمریکا و نقض عهدهای مکررشان کاملا درست و به جا بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  تصریح کرد: حکمی که در لاهه درباره این شکایت ایران صادر می‌شود، تا حد زیادی به نوع دفاع و اسناد و مدارکی که در آنجا ارائه می‌کنیم، بستگی دارد.

وزارت خارجه تیمی حقوقدان را برای دفاع از ایران به لاهه بفرستد

نقوی‌حسینی با بیان اینکه امیدواریم وزارت خارجه تیم حقوقدان و با صلاحیتی را برای دفاع از حقوق کشورمان به لاهه بفرستد، اظهار کرد: البته حتی اگر حکمی به نفع ما صادر شود، قابل تردید است که به آن عمل شود چرا که ترامپ یک فرد یاغی علیه همه نظام بین‌الملل است و احکام بین المللی را زیر پا می‌گذارد.

ترامپ با مقامات بسیاری از کشورها درگیر شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه فارغ از برجام، ترامپ تاکنون بسیاری از توافقات بین المللی را زیر پا گذاشته است و با بسیاری از مقامات کشور‌ها درگیر شده است، گفت: آمریکا به تعهدات بین المللی خود پایبند نیست و خروج این کشور از عهدنامه پاریس و شورای حقوق بشر موید این موضوع است.

نقوی‌حسینی گفت: ترامپ علیه نظام بین‌الملل طغیان کرده است و بعید نیست که اگر در لاهه حکمی به نفع ایران صادر شود، باز هم به یاغی‌گر‌ی‌های خود ادامه دهد و به آن عمل نکند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
hamed
۱۳:۳۵ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
صددرصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
به فکر مشکلات مردم هم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
فقط خواهشا آدم متخصص حقوقدان با تابعیت ایرانی بفرستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
فقط خواهشا آدم متخصص حقوقدان با تابعیت ایرانی بفرستین
آخرین اخبار