برداشت روزانه گاز از مخزن پارس جنوبی تا پایان امسال ۱۰۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد.

افزایش برداشت گاز از میدان مشترکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به این که ۲ ردیف شیرین‌سازی گاز پالایشگاه فاز ۱۳ در حال فعالیت است گفت: پیش‌بینی می‌شود دو ردیف شیرین‌سازی دیگر پالایشگاه این فاز تا پایان آبان امسال به بهره‌برداری برسد.

محمد مشکین فام افزود: زمستان امسال در مجموع ظرفیت تولید روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز از این فاز محقق خواهد شد.

وی گفت: هم اکنون یک ردیف شیرین‌سازی گاز پالایشگاه فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ در حال فعالیت است و ردیف دوم شیرین‌سازی گاز این فاز‌ها هم به‌زودی آماده بهره برداری خواهد شد.

مشکین فام افزود: بر اساس برنامه زمانبندی، ردیف سوم شیرین سازی این فاز تا آبان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و تلاش می‌شود که فعالیت آخرین ردیف فرآورش گاز ترش هم تا پایان امسال آغاز شود.

وی به فعالیت‎ها در توسعه بخش دریایی فاز‌های باقیمانده پارس جنوبی هم اشاره کرد و با بیان این‎که تا پایان امسال از هر فاز دو سکو به طور کامل عملیاتی می‌شود گفت: هم‌اکنون تمرکز بخش فراساحلی روی عملیات حفاری، تکمیل و آماده‌سازی چاه‌های گازی است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها با نصب و ورود سه سکوی جدید به بخش عملیات تا آبان ماه امسال، به ظرفیت تولید روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز در هر یک از فاز‌های پارس جنوبی و در مجموع به ظرفیت تولید روزانه ۸۴ میلیون مکعب گاز می‌رسیم.

انتهای پیام/م

مخزن پارس جنوبی تا پایان امسال ۱۰۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد

 

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.