دانشجویان دانشگاه صدرا طی نامه‌ای انتقادی به غلامی خواستار روشن شدن وضعیت فضای آموزشی محل تحصیل شان شدند.

آقای وزیر تکلیف دانشجویان سرگردان در فضای نامناسب آموزشی را روشن کنیدبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمعی از دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی صدرا به دنبال فضای نامناسب آموزشی که برای این دانشجویان وجود دارد و ترتیب اثری در بهبود شرایط از سوی مسئولان دانشگاه حاصل نمی شود، طی نامه ای به منصور غلامی وزیر علوم خواستار پیگیری شرایط شدند.
 
متن نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

به حضور ارزشمند وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری
جناب آقای غلامی
همانگونه که مستحضرید که احتمالا نیستید دانشگاه غیر انتفاعی صدرا تهران در شهریور سال ۹۶ پس از ۶ سال تعلل و بهانه تراشی مکان برگزاری کلاس‌های دانشگاه و خدمات اداری خود را بدون اطلاع وزارت علوم به ساختمانی در منطقه ۲۲ تهران منتقل کرده است.

در سال‌های قبل از این، قبل از شروع سال تحصیلی به بهانه انتقال به مکان جدید دانشگاه شهریه ترم را ۵۰ روز زودتر از دانشجویان اخذ میکند، اما در شروع ترم مشخص میشود که هنوز مکان دانشگاه تکمیل و آماده بهره برداری نشده است.

اما در مهر ۹۶ زمانی که دانشجویان به محل جدید دانشگاه مراجعه کردند، کلاس‌های درس دانشگاه و خدمات اداری در یک مکان ناایمن و در ۶ طبقه منفی یک ساختمان نیمه ساز با پیشرفت ۴۵ درصدی ساخت مواجه شدند.

پس از اعتراضات فراوان دانشجویان به مسئولان دانشگاه و دعوت از بازرسان معاونت ارزشیابی و نظارت وزارت علوم مع الاسف تا به امروز اقدام مثبتی برای انتقال کلاس‌ها به یک مکان ایمن شکل نگرفته است.

پیگیری های وزارت علوم صرفا جنبه ارشادی داشته  تا بازدارنده!

پیگیری و نظارت‌ها از سوی دستگاه‌های نظارتی وزارت علوم صرفا جنبه‌ی ارشادی داشته است و به هیچ عنوان بازدارنده نبوده است.
ضمن اینکه در دی ماه سال ۹۶ دادستانی تهران با استناد به گزارشات دانشجویان و شهرداری منطقه ۲۲ نسبت به صدور حکم پلمب اقدام می کند، اما نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی شهرداری از اجرای حکم استنکاف می کند.

مستندات مربوط به پیگیری از معاونت‌های وزارت علوم خدمتتان ارائه می شود.

طبقات ناایمن زیر زمین بدون در نظر گرفتن مسائل ایمنی

نبود ابتدایی‌ترین امکانات آموزشی برای کلاس‌ها

نبود آب شرب سالم (تامین آب توسط چاه)

تخلفات اداری و آموزشی گسترده در حوزه حقوق دانشجویی، کارکنان، اساتید و اعضای هیئت علمی.

کوتاه کردن ترم به بهانه‌های واهی از مصوب ۱۶ هفته به ۱۱ هفته آموزشی و دریافت شهریه کامل و همچنین ترم تابستان از مصوب ۶ هفته به ۴ هفته آموزشی در مکانی غیر از مکان دانشگاهد و ده‌ها موارد دیگر که مجال پرداختن به آن در این فرصت نیست.

جناب آقای دکتر غلامی دیگر روز آن رسیده که خط پایانی بر سودجویی، رانت و سوداگری عده‌ای بکشید و تکلیف هزاران دانشجوی سرگردان را در این فضای نامناسب مشخص کنید.

استفاده از حربه تهدید و بزرگ نمایی ارتباطات مسئولان دانشگاه به ویژه رئیس هیئت امنا و هیئت موسس در نهاد‌های نظارتی به ویژه وزارت علوم باعث شده روند بازرسی‌ها و اجرای احکام به درستی پیش نرود.

ما دانشجویان دانشگاه غیر انتفاعی صدرا از حضرتعالی تقاضامندیم با توجه به شرایط به وجود آمده حقوق تضییع و پایمال شده همه افراد دانشگاه را با رسیدگی به تخلفات متولیان دانشگاه بازگردانید.

با تجدید احترام –جمع کثیری از دانشجویان موسسه آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی صدرالمتالهین (صدرا) تهران

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار