عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن گفت: برای حمایت از کالای ایرانی باید دولت سامانه جامع تولید تا مصرف را راه‌اندازی کند.

یسید جواد حسینی‌کیا عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزان تحقق شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی مستلزم آن است که شیوه‌های فعلی مدیریتی و حمایتی کنار گذاشته شود.

وی ادامه داد: حمایت از کالای ایرانی به این معناست که بر اساس داشته‌های خودمان مملکت را اداره کنیم، اما متاسفانه نگاه برخی از دولتمردان به بیرون از مرزهاست.

بانک‌ها با تولیدکنندگان همراهی نمی‌کنند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن با ابراز تاسف از اینکه نوسانات شدید نرخ ارز به تولید داخلی لطمه‌های زیادی را وارد کرده است، گفت: از سوی دیگر بانک‌ها همراهی خوبی با تولیدکنندگان ندارند و نرخ بهره بسیار بالایی دریافت می‌کنند.

حسینی‌کیا تصریح کرد: همچنین تکنولوژی ما در برخی از زمینه‌ها به ویژه صنایع مادر فرسوده است و این موضوع منجر به این شده که کالا‌های ما تقاضا و همچنین قدرت رقابت‌پذیری بالایی نداشته باشند که باید برای حل این مشکل فکری اساسی کرد.

قطع دست دلالان با راه‌اندازی سامانه تولید تا مصرف

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر اینکه برای حمایت از کالای ایرانی باید سامانه جامع تولید تا مصرف راه‌اندازی شود، اظهار کرد: راه‌اندازی این سامانه دست دلالان را از بازار کوتاه می‌کند، مانع احتکار محصولات و همچنین منجر به شناسایی کالا‌های قاچاق می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت باید این سامانه را راه‌اندازی و اجرا کند، تصریح کرد: مهار قاچاق کالا از طریق رفع خلا‌های قانونی، اصلاح نظام بانکی و بیمه‌ای و تزریق تسهیلات ارزان قیمت بانکی به بخش تولید از دیگر راهکار‌های مهم برای تحقق شعار سال است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار