گرمای هوا در اسپانیا و پرتغال در پایان هفته جاری به اندازه‌ای خواهد رسید که یک رکورد جدید برای اروپا به حساب خواهد آمد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، گرمای هوا در اسپانیا و پرتغال در پایان هفته جاری به اندازه ای خواهد رسید که یک رکورد جدید برای اروپا به حساب خواهد آمد.

بر این اساس، کارشناسان هواشناسی در اروپا نسبت به افزایش دمای هوا در اسپانیا و پرتغال هشدار داده اند و اعلام کرده اند در انتهای هفته جاری دمای هوا در این دو کشور به 48 تا 50 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

یک کارشناس هواشناسی فرانسوی گفت:« اوج گرما روز شنبه در مناطق جنوبی پرتغال و به احتمال زیاد در جنوب غرب اسپانیا ایجاد خواهد شد که ممکن است نه تنها رکورد گرمای این منطقه، بلکه رکورد بالاترین دما در اروپا را بشکند.»

گرمای هوا به خصوص در جنوب غرب اروپا به دلیل ورود یک جبهه هوای گرم از سمت شمال آفریقا به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. گرمای هوا در اسپانیا تاکنون از ۴۷.۳ درجه فراتر نرفته و پرتغال نیز گرمای بیش از ۴۷.۴ درجه را تجربه نکرده است.

رکورد گرمای هوا در اروپا تابحال ۴۸ درجه سانتیگراد بوده که ماه ژوئیه سال ۱۹۷۷ در آتن، پایتخت یونان به ثبت رسید. مقامات دولت اسپانیا برای مقابله با موج گرمای شدید که ممکن است تا پایان روز یکشنبه به طول انجامد تدابیر لازم را اتخاذ کرده اند.

دستکم 27 استان از 50 استان کشور اسپانیا در معرض هشدار گرمای شدید قرار گرفته اند. دانشمندان گرمای بی سابقه در کشورهای اروپا را ناشی از تغییرات آب و هوایی می دانند؛ تغییراتی که گرمایش بیشتر زمین را سبب شده و از جمله به پدیده هایی دامن زده است که تا پیش از آن با چنین شدتی در اروپا مشاهده نشده بود که از جمله آنها می توان به خشکسالی و گردبادهای سهمگین اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار