جبار آذین منتقد سینما گفت: بهروزشعیبی،سینماگری مستعد است وآثار سینمایی وتلویزیونی اش،حرکت اورا درمقام کارگردان، روبه جلونشان می دهد.

جبار آذین منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره فیلم سینمایی دارکوب گفت: بهروز شعیبی، سینماگری مستعد است و آثار سینمایی وتلویزیونی اش،حرکت او را درمقام کارگردان، روبه جلونشان می دهد. این سینماگر که مسیر سنگلاخی کار مطبوعاتی و بازیگری تاکارگردانی را بازحمت و علاقه و پشتکارپیموده است، امروز درمیان کارگردان هایی که درسینما و فیلمسازی اجتماعی،حرف هایی برای گفتن دارند، امیدوارانه ایستاده است.جدا ازبازی های او درآثار سینمایی و تلویزیونی که در رده های بالای متوسط هستند، فیلم های سینمایی روبه تکامل او، درپی یافتن جایگاهی مناسب درسینمای اجتماعی کشور است.

وی در ادامه به دیگر کار های این کارگردان اشاره کرد و افزود:شعیبی با فیلم خوب «دهلیز» نشان داد که توانایی ها وقابلیت های خوبی برای فیلمسازی درسینما دارد ودر سینما به دنبال طرح دغدغه های انسانی واجتماعی است. فیلم متفاوت سیاسی اجتماعی «سیانور»، افزون برارتقای توانایی کارگردانی شعیبی ،توجه او به تاریخ وسیاست و تحولات انسانی راهم به نمایش گذاشت.بهروزشعیبی که توانایی ساخت انواع فیلم های تجارتی بازاری را دارد ومی تواند باکارگردانی یک فیلم کمدی خانوادگی میلیاردر شود،ترجیح داده که فیلم های پردغدغه اجتماعی بسازد و به جای همنشینی باسرمایه، با مردم جامعه خود همنشینی کند.

آذین در ادامه اظهار داشت:فیلم خوب و قوی وخوش ساختار او دارکوب که روایتی هنرمندانه،تلخ و تاثیرگذار ازبرخی معضلات،انحراف ها و مسایل اجتماعی است،قدرت فیلمسازی او و میزان تعهدات اجتماعی اش را عیان می کند.

وی افزود:دارکوب، راوی گوشه هایی ازآسیب ها و مشکلات فردی واجتماعی و خانوادگی و وقایع ناگوار ،ولی واقع نما از انحراف ها، کجراه ها وبن بست های اخلاقی، خانوادگی و اقتصادی قشرهایی ازمردم کشوراست. دارکوب شعیبی درصدد ارائه راه حل ودرمان آسیب های اجتماعی نیست،چون اصولا کار هنرمند این نیست واین مهم باید در جاهای خود و توسط متخصصان و کارشناسان متعهد حل و فصل شود،لیکن نمایش وبازگویی هنرمندانه وهشداردهنده مشکلات وموانع اجتماعی وظیفه هنرمندان متعهداست که شعیبی و دارکوب به خوبی ازپس آن برآمده اند.

این منتقد درخصوص محوریت داستانی این اثر تصریح کرد:دارکوب، نقدی به زندگی یک زن معتاد فرو پاشیده با بازی درخشان سارابهرامی  است با آنکه جایگاه امید و ایمان و آرمان دردارکوب کمرنگ است،ولی این کمبود، کلیت اثر را خدشه دارنکرده است.

آذین در پایان به بازی ها و فیلمنامه خوب «دارکوب» اشاره کرد و گفت:کارگردانی قوی،بازی های خوب، فیلمنامه محکم و استخوان دار وتصویر سازی های مناسب وبه یادماندنی، ازفیلم اجتماعی شعیبی یک اثرتلخ وآسیب شناسانه وماندگار سینمایی ساخته است.بهروزشعیبی با فیلم دارکوب درسینما و کارگردانی چند گام به جلوبرداشته است. امید که این سینماگردغدغه مند،مانند بعضی ازهمکاران سینمایی خود، دغدغه های اجتماعی اش را بادغدغه های سود وسرمایه وگیشه عوض نکند و درکنار مردم بماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار