معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی راه آهن همدان-ملایر به عنوان بخشی از راه آهن غرب کشور آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی راه آهن همدان-ملایر آغاز شد.

در حاشیه این مراسم معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن با اهمیت شمردن جایگاه این پروژه در طرح کلی راه آهن غرب کشور گفت: این خط ریلی به طول 75 کیلومتر با هدف گسترش شبکه ریلی در غرب کشور و تسهیل ارتباطات و ترانزیت کالا و مسافر به ویژه زائران عتبات عالیات و کاهش ترافیک جاده ای به عنوان بخشی از طرح کلی راه آهن غرب کشور در دستور کار قرار گرفته است.

خیراله خادمی با بیان اینکه راه آهن همدان-ملایر در دو قطعه احداث خواهد شد اضافه کرد: قطعه یک این پروژه به طول 5،41 کیلومتر و قطعه 2 این پروژه به طول 5،33 کیلومتر است که از ایستگاه راه آهن همدان آغاز و پس از عبور از ایستگاه های گل کهریز، طاسبندی و کهریز به ایستگاه ملایر منتهی می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه طرح راه آهن غرب کشور را در تکمیل کریدورهای ریلی بین المللی ایران بسیار موثر دانست و گفت: این مسیر در ادامه با عبور از شهرهای کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلام آباد غرب، گیلان غرب، قصر شیرین، نهایتا به مرز خسروی (مرز ایران و عراق) متصل و پس از آن از طریق خانقین، بغداد، موصل، قامشلی، دیرالزور، رقه و حلب به بندر لاذقیه در دریای مدیترانه ختم می شود.

خادمی مبلغ قرارداد قطعه یک راه آهن ملایر-همدان را 689 میلیارد ریال اعلام کرد که از ایستگاه همدان آغاز و به ایستگاه طاسبندی منتهی می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در تشریح مزایای احداث این خط ریلی اظهار داشت: ایجاد کریدور ریلی جدید تهران-غرب کشور با کاهش مسیر، اتصال مرکز استان همدان به بندر امام خمینی (ره) از طریق مسیر ملایر-اراک، کاهش 30 کیلومتری مسیر ریلی تهران-ملایر، صرفه جویی در مصرف سوخت در سال اول به میزان 5،3 میلیون لیتر معادل 70 میلیارد ریال، جابجایی کالا در سال اول به میزان 6،1 میلیون تن و در سال بیستم 3،3 میلیون تن، جابجایی مسافر در سال اول به میزان 5،1 میلیون نفر و در سال بیستم 3،3 میلیون نفر، کاهش بار ترافیکی گلوگاه راه آهن تهران-قم-اراک، افزایش ظرفیت ترافیک ریلی راه آهن غرب کشور و اجرای پدافند غیر عامل در شبکه ریلی غرب کشور تنها تعدای از مزایای بهره برداری از راه آهن ملایر-همدان است.

خادمی طول راه آهن غرب کشور را 605 کیلومتر عنوان کرد و یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این طرح عظیم ریلی در قالب پروژه های مختلف در دستور کار قرار گرفت که تا کنون از این طرح راه آهن اراک-ملایر به طول 90 کیلومتر، راه آهن ملایر-فیروزان به طول 4،66 کیلومتر و راه آهن فیروزان-کرمانشاه به طول 110 به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: راه آهن ، شبکه ریلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار