معاون طرح، برنامه و بودجه سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برگزاری حدود ۱۵ هزار یادواره و روایتگری از دفاع مقدس در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار محمدحسن برفامی معاون طرح، برنامه و بودجه سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در  کلاس راویان فتح در نور، درباره برنامه‌های سپاه برای حفظ جایگاه هشت سال دفاع مقدس گفت: برای این امر تدابیر مختلفی اندیشیده شده و مرحله اول آن حفظ است.

وی با بیان اینکه فواید دست نوشته‌ها و وضعیت‌ها را جمع آوری کنیم و سپس در قالب چندین برنامه آن‌ها را نشر دهیم، افزود: نشر این آثار می‌تواند به صورت کتاب و یا فیلم باشد.

سردار برفامی گفت: برگزاری مراسمات مربوط به هشت سال دفاع مقدس در تاریخ‌های مناسب نیز از برنامه‌های دیگر ما است.

معاون طرح، برنامه و بودجه سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌ها نیز به طور متوسط در هر سال در ۴ استان صورت می‌گیرد.

وی گفت: حدود ۱۵ هزار یادواره در سراسر کشور برگزار می‌شود؛ و نیز روایتگری در این آیین هااز دیگر برنامه‌های حفظ فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس است.

سردار برفامی درباره مرجع انتقال اتفاقاتی که در زمان دفاع مقدس به وقوع پیوست افزود: یک سایت هوشمندی داریم که اطلاعات تمامی افرادی که در دفاع مقدس حضور داشتند به تفکیک استان‌ها در آن وجود دارد.

وی افزود: اطلاعات افراد در سایت فاتحان و فیلم‌های مربوطه در سایت تماشاخانه فاتحان وجود دارد که محققان می‌توانند از آن استفاده کنند.

سرهنگ حسین محمودی مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بسیج سپاه کربلای مازندران نیز گفت: امروز به همراه جمعی از افراد فعال در حوزه دفاع مقدس، بنیاد حفظ آثار و بسیج کارگاه آموزشی یکروزه را برگزار کردیم.

وی افزود:این کارگاه به منظور آمادگی لازم را برای فعالیت در حوزه راهیان نور و راویان دفاع مقدس است و امروز ۲۵۰ نفر از افراد بنام سراسر استان جمع شدند که از یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند و امیدواریم هم یادآوری و هم بازآموزی کنیم. امید این را داریم که بتوانیم این برنامه‌ها را در سطح مدارس نیز برگزار کنیم.
انتهای پیام/آ


برگزاری کلاس راویان فتح در نور

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار