رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز گفت: ۱۵ منبع آبی برای حیات وحش پارک ملی تندوره ایجاد و احیا شده است.

تداوم احیاء منابع آبی در پارک ملی تندورهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حسین اصلاحی رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز گفت: پارک ملی تندوره درگز با تنوع زیستی بر اثر خشکسالی‌های چند ساله‌ی اخیر به شدت منابع آبی آن به شدت تحلیل رفته و  برای حفظ گونه‌های ارزشمند نیازمند یک حرکت جهادی برای احیاء منابع آبی است.

وی افزود: به همین علت با برنامه ریزی‌های صورت گرفته طی 5 ماه گذشته، با شناسایی منابع مزبور، پرسنل یگان این اداره بصورت مستمر در حال لایروبی، مرمت و بازسازی و ساخت آبشخور‌های جدید بوده و هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز افزود: از ابتدای سال، 6 آبشخور جدید در پارک ملی احداث شده است و 9 آبشخور دیگر نیز مرمت و بازسازی شده است.
 
اصلاحی افزود: برای حفظ گونه‌های ارزشمند پارک نیاز به ساخت حداقل 10 باب آبشخور، دو باب آب انبار و 3 مخزن ثابت می‌باشد که این موضوع با عنایت به محدودیت‌های اعتباری نیازمند مساعدت از سوی دوستداران محیط زیست می‌باشد.

وی گفت: حوزه‌ی استحفاظی شهرستان درگز با 431 هزار هکتار وسعت دارای 7 منطقه‌ی تحت مدیریت با ظرفیت‌های متفاوت می‌باشد که نشات گرفته از پتانسیل‌های بسیار قوی و مستعد محیط زیستی شهرستان می‌باشد که حفاظت از تنوع زیستی مناطق یادشده، مشارکت همگانی را می‌طلبد

انتهای پیام//م. ن

احیا منابع آبی  در پارک ملی تندوره ادامه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.