در حالی‌ که در استان اصفهان 17 درصد از مرگ‌ و میرها به علت سکته قلبی بوده است اما در شهرستان اردستان 38 درصد از مرگ‌ و میرها به علت سکته قلبی است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهیار حاجی‌مالیان مدیر شبکه بهداشت اردستان در جلسه کارگروه سلامت اظهار کرد: همه جمعیت شهرستان اردستان دارای پرونده سلامت هستند اما تاکنون تنها 40 درصد از این جمعیت جهت تکمیل پرونده خود اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: در حالی‌ که در استان اصفهان 17 درصد از مرگ‌ و میرها به علت سکته قلبی بوده است اما در شهرستان اردستان 38 درصد از مرگ‌ و میرها به علت سکته قلبی است.

مدیر شبکه بهداشت اردستان از مهم‌ترین مشکلات بهداشتی-درمانی اردستان را این‌گونه عنوان کرد: افزایش درصد طلاق، بالا بودن درصد زوجین نابارور، آمار مبتلایان به بیماری فشارخون، عدم مراجعه جهت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و اضافه‌وزنی و چاقی در کلیه گروه‌های سنی که از میانگین استانی بالاتر هست.

حمیدرضا تأملی نیز در این نشست گفت: در راستای حفظ سلامت مردم اردستان مجمع سلامت شهرستان تشکیل می‌شود و با تعامل در بین دستگاه‌ها در شهرستان اردستان، ارتقای سلامت عمومی بیشتر تحقق پیدا می‌کند.

وی به اهمیت تشکیل مجمع سلامت اشاره کرد و ادامه داد: دستورالعمل تشکیل مجمع سلامت ابلاغ‌ شده هست و تا چند روز آینده با حضور تمام  ارگان‌های حاکمیتی و سازمان‌های مردم‌نهاد مجمع آغاز به کار می‌کند.

فرماندار اردستان در پایان گفت: انتظارات شبکه بهداشت و درمان از دیگر دستگاه‌ها دسته‌بندی بشود تا با یک تعامل بین دستگاه‌ها شاهد ارتقای سلامت در سطح شهرستان باشیم.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه کارگروه سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.