شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به دنبال تقویت، تحکیم و پاسداشت ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی است.

پرداخت ۲۷۲ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان

علی گرجی مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در آستانه ۱۲ مرداد سی و هشتمین سالروز تأسیس این نهاد مقدس و مردمی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد اظهار داشت: تقویت، تحکیم و پاسداشت ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های این شوراست.

وی با اشاره به نقش کلیدی و حساس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برپایی و بزرگداشت شایسته مراسم انقلاب اسلامی افزود: این شورا در طول قریب به چهار دهه از فعالیت خود، با ارائه خدمت بی‌منت و عاشقانه در مناسبت‌های انقلابی و با بهره‌گیری حداکثری از امکانات موجود و توجه به مشارکت عمومی، بیشترین تأثیر را در هماهنگ‌سازی نهاد‌های فرهنگی تبلیغی در این زمینه و حضور با صلابت مردم داشته است.

گرجی، تجدید خاطره روز‌های سرنوشت‌ساز تاریخ انقلاب اسلامی و حضور توده‌های عظیم مردم مؤمن در صحنه و تبلور این حقیقت که انقلاب اسلامی همچنان در اوج جوانی است را سه وظیفه عمده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برشمرد.

وی همچنین بازنگری در برنامه‌های بزرگداشت مراسم انقلابی با توجه به تغییر و گستره وسایل ارتباطی و تبلیغی و سلایق مختلف مردم علی‌الخصوص جوانان و بانوان و نسل‌های جدید انقلاب اسلامی را ضروری بیان کرد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بهره‌گیری از روش‌های علمی نظرسنجی و مخاطب‌شناسی و بررسی اثر بخشی و کارآیی برنامه‌ها با نقاط قوت و ضعف، ارتقای سطح کمی و کیفی برنامه‌ها، ظرفیت پایگاه‌های خبری، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در گفتمان‌سازی و توسعه ابعاد و گستره مراسم و مناسبت‌ها، شناسایی مطالبات و خواسته‌های دلسوزان انقلاب خصوصاً نسل جوان و گنجاندن آن‌ها در مضمون و محتوای برنامه‌ها و بکارگیری آمیزه‌های هنری برگرفته از معارف اسلام ناب محمدی (ص) نیز می‌تواند علاوه بر افزایش جذابیت مراسم، زمینه ساز افزایش مشارکت بیشتر مردم بویژه صاحبان اندیشه و هنرمندان رشته‌های مختلف در برنامه‌ها و مراسم مختلف انقلابی را فراهم کند.

گرجی، تقویت نیرو‌های باانگیزه و خلاق، بهره‌گیری از افکار و آرای نخبگان، غنای محتوایی و کیفی مراسم، همسوسازی محتوایی و مضمون برنامه‌ها با نیاز‌های حقیقی مردم، بهره‌گیری از شعار‌های فراگیر و عمومی، قرار دادن نسل جوان در زمرة مخاطبان اصلی، مسابقات مختلف و متنوع، فراخوان‌های علمی، هنری، ادبی، توجه بیشتر به نقش بانوان به عنوان نیمی از مخاطبان، نهادینه‌سازی معارف انقلاب‌اسلامی از مقاطع کودکی و نوجوانی و بهره‌گیری بیشتر از قابلیت‌ها وظرفیت‌های نهفته در متن مناسبت‌های انقلاب اسلامی را از دیگر راهکار‌های افزایش مشارکت مردم در برنامه‌ها و مراسم انقلابی برشمرد.

وی با بیان توجه جدی به فعال سازی دفاتر مردمی شورا در شهرستان‌ها، شهر‌ها و حتی روستا‌های پرجمعیت استان، یادآور شد: نقش‌آفرینی شایسته مستلزم شناخت نیاز‌ها و ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای با نگاه به سیاست‌های کلی و کشوری و توجه به واقعیت‌های روز می‌باشد.

گرجی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد فرهنگی گسترده، در این برهه حساس از تاریخ انقلاب‌اسلامی و در حالی که توطئه‌ها و کارشکنی‌های دشمنان در فضای مجازی و حقیقی با شدت تمام علیه جمهوری اسلامی و ارزش‌ها شکل گرفته است و پروژه نا امیدسازی و جدا کردن مردم از انقلاب را با ابزار‌های مختلف تبلیغاتی دنبال می‌کند، در پی افزایش اثرگذاری مراسم و مناسبت‌های انقلاب‌اسلامی با استفاده بیشتر از ظرفیت هنر بر فضای فرهنگی جامعه و به طور ویژه نسل جوان و همراه کردن آنان، و گسترش معرفت و بینش انقلابی در قبال موج شبهه‌افکنی است.

وی در پایان، با اشاره به گذشت چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی و توطئه‌ها و تهدیدات مختلف دشمنان و استکبار جهانی در راستای جلوگیری از پیشرفت و عزت ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی در این مدت افزود: تمرکز بر ایجاد زمینه و بستر تقویت وحدت و انسجام و همبستگی ملی و برجسته‌سازی دستاورد‌ها و نمایش اقتدار و عزت نظام اسلامی، از اولویت‌های اصلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب‌اسلامی است.
 
گرجی ادامه داد: آغاز پنجمین دهه پیروزی، یک فرصت تاریخی و ظرفیت مناسبی برای ترسیم افق‌های پیش‌رو و بازخوانی معارف انقلاب‌اسلامی در پاسخ به شبهه افکنی استکبار جهانی و دشمنان فراهم کرده‌است تا جوانان و نوجوانان با دستاورد‌های انقلاب‌اسلامی آشنا شوند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ۱۲ مرداد سال ۱۳۵۹ با موافقت حضرت امام خمینی (ره) و به منظور هماهنگی و انسجام فعالیت‌های تبلیغی بین دستگاه‌ها و مراکز تبلیغی نظام مقدس جمهوری اسلامی تشکیل شد که ریاست آن توسط مقام معظم رهبری تعیین می‌گردد. این شورا طبق اساسنامه مصوب در مجلس شورای اسلامی؛ «نهادی است عمومی و غیر دولتی که مسئولیت برنامه‌ریزی، هماهنگی، سیاست‌گذاری و نظارت و اجرای مراسم رسمی و مناسبات عمومی نظام جمهوری اسلامی را بر عهده دارد.»

انتهای پیام/ش

نقش کلیدی شورای هماهنگی در بزرگداشت مراسم انقلابی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار