طرح ملی پیمان با هدف توانمندسازی و حمایت از هزار گروه از جوانان هلال احمر در بوشهر برگزار شد.

طرح ملی پیمان در بوشهر برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه طرح پیمان در بوشهر اظهار داشت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد به مواد مخدر از جمله برنامه‌های اولویت‌دار است.

حسین درویشی با اشاره به اهمت طرح پیمان برای پیشگیری موثر از اعتیاد در راستای نشاط اجتماعی خاطرنشان کرد: طرح پیمان نهضتی عظیم در پیشگیری از اعتیاد جوانان است که تلاش ویژه‌ای برای تحقق برنامه‌های این طرح داریم.

وی اضافه کرد: کارگاه طرح ملی پیمان با حضور اعضای جوان از چهار منطقه، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کیش، بوشهر به میزبانی جمعیت هلال احمر استان بوشهر از ۱۰ مرداد آغاز و تا ۱۱ مرداد ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر، نقش تاثیرگذار و فعالی در سال‌های اخیر برای پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی داشته است.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی به خصوص در حوزه جوانان است که در این دوره ۱۴۰ نفر از جوانان در دو روز به آشنایی با مفاهیم پیشگیری از اعتیاد می‌پردازند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر نیز در این آئین اظهار داشت: امیدواریم با اجرای موثر طرح پیمان گامی موثر در راستای پیشگیری از اعتیاد برای نشاط اجتماعی به ویژه در بین نوجوانان وجوانان جامعه برداشته شود.

ارسطو ترکمان‌منش ادامه داد: سه آسیب اجتماعی اصلی که در کشور در رنکینگ بالا است، اعتیاد، طلاق و خشونت است که اعتیاد با پدیده‌های زنجیره‌ای اجتماعی دیگر مانند کارتن خوابی، زنان آسیب دیده اجتماعی، خشونت و… در ارتباط است.

انتهای پیام/م

دومین دوره طرح ملی پیمان به میزبانی بوشهر برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.