فرماندار تایباد گفت: اصناف و کسبه با مشکلات زیادی روبرو هستند و باید با حمایت از آنان مشکلات بازار را حل خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛شرافتی فرماندار تایباد در جلسه کارگروه تنظیم بازار گفت: کنترل و رصد روزانه بازار و برخورد باواسطه گران و دلالان اقتصادی ضروری است و پیگیری و نظارت در راستای تقویت زیر ساخت‌های صنفی و رونق بازارشهرستان باید انجام شود تاشاهد تحول و توسعه روز افزون در راستای توسعه اقتصادی وحل مسائل اقتصادی موجود باشیم.

وی افزود:باید تلاش روزانه، رصد و کنترل بازار در کالا‌های اساسی توزیعی توسط بازرسین اداره صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت و اتاق اصناف صورت پذیرد.

فرماندار تایباد گفت: داشتن صنوف و بازار پر رونق باعث تقویت اقتصاد شهرستان خواهد شد و در این راستا بالا بردن فرهنگ عمومی مصرف ولحاظ کردن مسائل اعتقادی در بین صنوف در خصوص عرضه کالامطلوب و خدمات ارائه شده به همشهریان بایدبه درستی صورت پذیرد.


شرافتی تصریح کرد: جلو گیری از روند غیر معمول خروج ارزاق خصوصا کالا‌های اساسی مثل نان، روغن نباتی و کالا‌های اولویت دار ارزی از کشور و ممنوعیت ثبت و اظهار و جلوگیری از خروج آن ازگمرک و بازارچه مرزی ضروری است.


وی افزود: نظربه اهمیت کنترل و رصد دقیق کسبه و شاغلین فعال درمحوطه مرزی دوغارون الزامی است کسبه فاقد پروانه درمرزدوغارون نسبت به اخذ پروانه کسب سریعااقدام کنند.

فرماندار تایباد گفت:کالای همراه مسافر خروجی ازکشور باید توسط ارزیابان مستقردرسالن مسافری گمرک ازطریق مسافری وبا راه اندازی دستگاه xray کنترل شود.

شرافتی افزود:باتوجه به آمار ارائه شده گزارش ریاست اداره صنعت، معدن و تجارت از وضعیت بازار، میزان موجودی انبار‌ها و نحوه توزیع اقلام و اجناس وکالا‌های اساسی و بازرسی‌های روزانه، شاهد ثبات قیمتی مناسبی در خصوص اقلام مصرفی در سطح شهرستان هستیم و طبق آمار استانی نرخ تورم شهرستان در حدود چنددرصد پایین‌تر از آمار استانی بوده است.
 

وی ادامه داد: برای اجرای دقیق قوانین و بررسی فعالیت‌های اصناف می‌بایست با تقویت نهاد‌های بازرسی و اجرای قوانین صنفی و تشکیل اتحادیه‌های اصناف و همکاری همه جانبه نهاد‌های مرتبط، ضمن رفع مشکلات و کمبود‌های موجود در بازار، عرضه یکنواخت و عادلانه کالا اساسی ونظارت دقیق ضروری است.

انتهای پیام//ز. ج


برگزاری جلسه کارگروه تنظیم بازار در تایباد

برچسب ها: اقتصادی ، بازاریان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.