معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت گفت: افزایش دسترسی مردم به خدمات درمانی و کاهش هزینه‌ های درمانی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید محمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت در اجلاس روسا، معاونین اجتماعی و مدیران شبکه‌ های بهداشت و درمان کلان منطقه یک کشور در ساری گفت: عدالت در سلامت بسیار مهم است که بتوانیم دسترسی مردم را به خدمات درمانی افزایش و پرداخت از جیب مردم را کاهش دهیم.

وی افزود: مردم سالاری مطالبات مردم را افزایش می‌ دهد به شرطی که زمینه پاسخگویی به مردم را فراهم کنیم.

ایازی مشارکت، فرایند نگر و اخلاق مدار بودن، مسئولیت پذیری، حفظ حقوق شهروندی، توانمند سازی را اصول و ارزش‌ ها در اجتماعی شدن دانست و گفت: سمن‌ها و کانون ها، انجمن خیریه، دستگاه‌ های دولتی و بنگاه‌ های اقتصادی در حوزه سلامت نقش ویژه‌ ای دارند.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۸۷۵ خیریه و ۶۸۰ سمن در حوزه سلامت فعال هستند، افزود: در گذشته ۱۱ همراه سرا وجود داشته است که امروز به بیش از ۷۰ همراه سرا رسیده که نشان دهنده مشارکت مردم در حوزه سلامت است.

ایازی گفت: در سال‌های گذشته خیریه‌ ها نظام‌مند شدند که در سال ۹۶ بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند.

احمد حسین زادگان معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران نیز در این اجلاس با بیان اینکه یکی از اولویت اصلی ما در حوزه ارتقای سلامت توسعه ورزش همگانی، ورزش بانوان و کارکنان است،گفت: در کشور در حوزه عملیاتی و اجرایی کردن قانون و برنامه‌ ها با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود: ۵۰ درصد جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌ دهند که برخی شاید باور نداشته باشند که باید در این حوزه ورود پیدا کنند، ولی در حال حاضر از این ظرفیت استفاده می‌ کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه رویکرد اجتماعی شدن در همه سازمان‌ ها دیده می‌ شود، گفت: یکی از اقدامات وزارت بهداشت تشکیل معاونت اجتماعی است که می‌ تواند در اجتماعی شدن سلامت نقش ویژه‌ ای داشته باشد.

وی  با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌ های ما ارتقای کمی و کیفی سازمان‌ های مردم نهاد است، افزود: در گذشته اولویت خیرین ساخت مسجد و حسینیه بود، ولی امروزه خیران در حوزه سلامت ورود پیدا کردند که اولویت امروز جامعه است.

انتهای پیام/ م

برنامه های وزارت بهداشت برای کاهش هزینه‌ های درمانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار