فلاحتی گفت: استیضاح وزیر آموزش و پرورش مشکلی را از این وزارتخانه حل نمی‌کند و باید رویکرد حمایتی از این نهاد داشته باشیم.

آمدن و رفتن وزرای آموزش و پرورش مشکلی را حل نمی‌کند/ بطحایی در حذف آزمون‌ها کوتاه آمدفرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره استیضاح سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش وزارت عریض و طویلی است که بخشی از مشکلات آن به وزیر و بخشی از آن هم مربوط به سایر ارکان جامعه است، در واقع در پاره‌ای از مسائل مانند حذف بندهایی از فیش حقوقی وزیر نمی‌تواند اقدام اجرای خاصی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات مالی و بودجه‌ای یکی از مهمترین مسائلی است که همواره در آموزش و پرورش وجود داشته است، ادامه داد: وقتی نوع تخصیص اعتبارات از سوی برنامه‌ و بودجه به گونه‌ای است که محاسبات اولیه از کسری بودجه بیش از 3 هزار میلیارد تا پایان سال خبر می‌دهد وزیر آموزش و پرورش نمی‌تواند اقدامی موثر داشته باشد.

فلاحتی در پاسخ به این سوال که قدرت چانه‌زنی وزیر برای تأمین بودجه تا کنون کافی بوده است یا خیر، گفت: به عنوان یکی از نمایندگان مردم معتقدم که تا کنون در رایزنی وزیر آموزش و پرورش عملکرد قابل قبولی داشته است و نقص اصلی متوجه سازمان برنامه و بودجه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره تغییرات در فیش حقوقی فرهنگیان که اعتراض آنها را در پی داشته است، بیان کرد: همواره به دنبال احقاق حقوق فرهنگیان هستیم اما در این حوزه آموزش و پرورش دخیل نبوده و به عنوان یک دستگاه اجرایی صرفا قانون دولت را اجرا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اکنون توجه به مسائل اقتصادی اولویت اصلی کشور است، اظهار کرد: آموزش و پرورش باید در این حوزه بیشتر مورد توجه قرار گیرد و بر همین اساس حمایت‌های لازم را از این نهاد خواهیم داشت.

رانت های موجود در آموزش و پرورش به موضوع حذف آزمون لطمه زد

فلاحتی به برخی نقاط ضعف آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: در بسیاری از استان‌ها‌ آموزش و پرورش با سرپرست اداره می‌شود و این در حالی است که نیروهای توانمندی در این نهاد تعلیم و تربیتی وجود دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: حذف مدارس تیزهوشان، مدارس خاص و کنکور از جمله اقدامات قابل تحسین وزیر آموزش و پرورش محسوب می‌شد که در ابتدا وزیر برای تحقق این اهداف به خوبی وارد عمل شد اما رانت‌های موجود در سیستم آموزشی، آموزش و پرورش را از دسترسی به هدف اصلی محروم کرد و این در شرایطی است که مجلس تمام قد در این مورد از آموزش و پرورش حمایت می‌کند.

فلاحتی با اشاره به اینکه تغییر وزرا گشایشی در روند مشکلات‌ آموزش و پرورش نخواهد داشت، تصریح کرد: آمدن و رفتن وزرای متعدد مشکلی را حل نمی‌کند بلکه باید رویکردهای جدید حمایتی را برای این نهاد تعلیم و تربیتی به کار بگیریم.

وی یادآوری کرد: موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش هم هنوز به کمیسیون آموزش نیامده است اما چنانچه این موضوع اعلام وصول شود  بعد از استماع پاسخ های وزیر، شرایط را بررسی می کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
در بسیاری از استان‌ها‌ آموزش و پرورش با سرپرست اداره می‌شود و این در حالی است که نیروهای توانمندی در این نهاد تعلیم و تربیتی وجود دارد.
کاملا درست است نیروهای توانمندی مانند نیروهای نهضتی که همگی مدیر شده اند؟
متاسفانه از مدیریت هیچ بوی نبرده اند .
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۵:۰۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
خواسته ی تمامی فرهنگیان استیضاح وزیر است.
آخرین اخبار